ورود سامانه بارشی جدید از چهارشنبه به کشور

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۰۸:۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۱۰۶۴۲۱
ورود سامانه بارشی جدید از چهارشنبه به کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی تازه از روز چهارشنبه سوم دی‌ماه از سمت غرب و شمال‌غرب از اواخر وقت وارد کشور می‌شود و ابتدا این مناطق را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به گزارش برنا؛ صادق ضیاییان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز 30 آذر بارش‌ها در برخی مناطق استان گیلان به صورت باران ادامه دارد، همچنین در برخی مناطق استان‌های کرمان و هرمزگان بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود، ضمن آنکه ممکن است در مناطق مستعد، ریزش تگرگ هم داشته باشیم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در ارتفاعات کرمان همچنین در استان‌های یزد و خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی بارش پراکنده خواهیم داشت.

ضیاییان با بیان اینکه روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری آسمان صاف و آفتابی خواهد بود، گفت: از چهارشنبه سوم آذر از سمت غرب و شمال‌غرب سامانه بارشی از اواخر وقت وارد کشور خواهد شد و در ابتدا این مناطق را تحت تأثیر قرار می‌دهد.  وی اضافه کرد: تا سه‌شنبه خلیج‌فارس مواج خواهد بود، همچنین مرکز و غرب دریای خزر نیز روز آینده مواج است. 

اوافزود: تا پیش از ظهر سه‌شنبه 2 دی‌ماه افزایش ارتفاع موج بین یک‌ونیم تا 2 متر در خلیج فارس و تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود. در این راستا احتمال غرق شدن شناوران و قایق‌های کوچک، پاره شدن تورهای صیادی و اختلاف در فعالیت‌های دریایی وجود دارد که توصیه می‌شود در تردد با شناورهای سبک، تفریحی و نیمه‌سنگین و همچنین فعالیت‌های شیلاتی محدودیت اعمال شود و ممنوعیت‌های تفریحات آبی و شنا را داشته باشیم.

ضیاییان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران در روز یکشنبه نیمه ابری، گاهی با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 8 و 2 درجه خواهد بود و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه آسمان تهران صاف پیش‌بینی می‌شود.

او گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر 99) تا 25 آذر سال جاری 61.3 میلیمتر ثبت شد. میزان بارش پارسال در این بازه زمانی 60.6 میلیمتر بود که بارش سال جاری 1.1درصد کمتر از سال گذشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز