زهرا نژاد بهرام در تذکری هشدار داد:

افزایش قابل توجه آلودگی مازوت در تهران در دوران شیوع کرونا

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۰۹:۴۴:۱۱
کد خبر: ۱۱۰۶۴۹۵
افزایش قابل توجه آلودگی مازوت در تهران در دوران شیوع کرونا
عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس اظهارات معاون محترم ریس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور، "چون ظرفیت پالایشگاه‌ها از مازوت پر شده و به واسطه تحریم های بین المللی کسی خریدارشان نیست، مجبور هستیم به این موضوع تن بدهیم که این مازوت‌ها را در شهرها بسوزانند". نکته قابل توجه دیگر آنکه خودِ ایشان اعلام نموده اند «آلایندگی ناشی از مازوت میزان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا را تا 6 برابر افزایش می‌دهد».

به گزارش برنا؛ زهرا نژاد بهرام، عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران در دویست و پنجاه و هفتمین جلسه شورا و در تذکری نسبت به افزایش آلودگی هوا در شرایط کنونی انتقاد کرد و گفت: علی رغم تعطیلی دانشگاه ها، مدارس، آموزشگاه ها، همایش ها، سینماها و فعالیت های هنری و محدود بودن فعالیت بسیاری از اصناف و رسته های فعالیتی در سطح پایتخت، امسال نیز شاهد آلودگی هوا هستیم. در حالی که هرساله با اشاره به سهم قریب به 80 درصدی منابع آلاینده متحرک و خودروها در بروز آلودگی هوا، بر ضرورت چاره اندیشی برای غلبه بر این موضوع تمرکز میشد، شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت های جدی زمینه کاهش قابل توجه تردد و عبور و مرور را فراهم آورد. اما مشاهده می شود که کماکان با شرایط نامطلوب آب و هوایی از نظر ذرات معلق در هوا و بروز خطرات جدی برای شهروندان مواجه هستیم.

عضو هیات رئیسه شورای شهر خاطر نشان کرد: بر اساس اظهارات معاون محترم ریس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور، "چون ظرفیت پالایشگاه‌ها از مازوت پر شده و به واسطه تحریم های بین المللی کسی خریدارشان نیست، مجبور هستیم به این موضوع تن بدهیم که این مازوت‌ها را در شهرها بسوزانند". نکته قابل توجه دیگر آنکه خودِ ایشان اعلام نموده اند: «آلایندگی ناشی از مازوت میزان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا را تا 6 برابر افزایش می‌دهد».

نژاد بهرام افزود: در چنین شرایطی این پرسش مطرح می شود که با چه تدبیری به  جای  ساخت و ایجاد انبارهای جدید برای نگهداری مازوت، از ریه های شهروندان به عنوان انبار مازوت استفاده می شود؟! اینجانب به عنوان نماینده مردم شریف پایتخت در شورای اسلامی شهرتهران، از وزیر محترم نیرو و رئیس محترم سازمان محیط زیست تقاضا میکنم، با توجه به اهمیت فوق العاده بالای امر صیانت و حفاظت حداکثری از سلامت مردم، هرچه سریعتر نسبت به این موضوع چاره اندیشی عاجل صورت داده و نسبت به رفع مسئله اقدام نمایند.

نظر شما