پیام سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۱۱:۵۶:۴۶
کد خبر: ۱۱۰۶۶۱۹
پیام سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار
سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار پیامی صادر کرد.

به گزارش برنا؛ متن پیام به شرح زیر است:

حضرت زینب سلام ا... علیها، اسطوره صبر و استقامت و پیام‌آور ارزش‌های انسانی نهضت عاشوراست که با نشر پیام‌های والای نهضت حسینی روح انسانیت و آزادگی را در طول تاریخ زنده نگاه داشت و انسانیت را برای همیشه مدیون خود ساخت. میلاد فرخنده پرستار دشت کربلا که به شایستگی روز پرستار نام‌گذاری شده است علاوه بر ادای احترام به مقام والای آن حضرت به عنوان مظهر عطوفت و انسانیت و اسوه بانوان مسلمان و آزاده، فرصتی مغتنم برای تجلیل از جایگاه و خدمات جامعه شریف پرستاری است.

ارتباط با جان اشرف مخلوقات، منشا قداست همه حرفه های گروه پزشکی است و در این میان پرستاری به عنوان حلقه وصل پزشکان و بیماران و به واسطه ارتباط مستقیم و مداوم با بیماران، از شرافت و قداست و معنویت ویژه‌ای برخوردار است. صبوری و مهرورزی خالصانه نسبت به بیماران رنجور و دردمند و همراهان نگران در دوران پرالتهاب و پرتنش بیماری، حقیقتا صبری زینب‌گونه می‌طلبد و پرستاران ماهر و کارازموده در ایران اسلامی که مظهر رافت و رحمت و عطوفت انسانی و آراسته به زیور اخلاق دینی و حرفه‌ای هستند، حقیقتا مصداق صبر زینب‌گونه‌اند.

ذات حرفه پرستاری با عشق و مهرورزی و ایثار همراه است و دشواری‌های این حرفه با هیچ پاداش مادی قابل جایگزینی نیست، به ویژه در نظام سلامت که با ارزش‌گذاری مطلوب خدمات پرستاری و پرداخت دستمزد عادلانه فاصله بسیار دارد، عملا چیزی جز انگیزه معنوی تداوم خدمت پرستاران را موجب نشده است. تامین سلامت جامعه محصول کار گروهی همه کارکنان نظام سلامت اعم از همه حرفه‎ها و رشته‎هاست و بدون خدمات پرستاری مطلوب، خدمات درمانی پزشکان به ویژه در بیمارستانها اثربخش نخواهد بود. بر این اساس کیفیت خدمات درمانی را باید بیش از هر چیز در کیفیت خدمات پرستاری جستجو کرد. حضور با انگیزه و پرنشاط جمعیت کافی از پرستاران با تجربه، ماهر و کارآزموده از لوازم خدمات مطلوب درمانی به ویژه خدمات بستری و بیمارستانی است. متاسفانه به دلایل مختلف از جمله کاستی‌های نظام ارزش‌گذاری خدمات پرستاری، محدودیت تعداد پرستاران در نظام سلامت به یکی از موانع در برابر توسعه و ارتقای خدمات درمانی در کشور ما تبدیل شده است و جبران این نقیصه نیازمند عزم و اراده و همدلی سیاستگذاران سلامت کشور است.

رشادت، ایثار و جان‌فشانی جامعه پرستاری در مقابله با بیماری کرونا که یاداور و الهام گرفته از ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس است، بیش از پیش عظمت و قداست خدمات این عزیزان را نمایان کرد و تحسین و تکریم آحاد مردم مسلمان ایران را برانگیخت. این‌ سازمان ضمن تبریک میلاد فرخنده حضرت زینب(س) و روز پرستار به همه پرستاران عزیز، خاضعانه خدمات صبورانه و حیات‌بخش این عزیزان را ارج می‌نهد و با آرزوی درجات متعالی برای شهدای گرانقدر جامعه پرستاری در کارزار مقابله با بیماری کرونا، برای همه پرستاران عزیز و خانواده های صبورشان سلامت و سعادت آرزو می‌کند. همچنین با قدردانی از خدمات ویژه پرستاران عزیز در طرح شهید سلیمانی که با مشارکت سازمان بسیج جامعه پزشکی و وزارت بهداشت به مقابله با بیماری کرونا از طریق بیماریابی فعال، جداسازی هوشمند (قرنطینه) و حمایت معیشتی پرداخته‌اند، از آحاد مردم قدرشناس ایران اسلامی دعوت می‌کند با اهتمام به مسؤولیت اجتماعی خود برای رعایت دستورالعمل‌های مقابله با بیماری کرونا و همکاری با بسیجیان سراسر کشور در اجرای طرح به ویژه فاصله‌گذاری فیزیکی، پرهیز از ترددهای غیرضروری و اجتماعات خانوادگی و رعایت قرنطینه در صورت لزوم، در شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا فعالانه مشارکت نمایند و این گونه از فشار طاقت‌فرسای خدمات پرستاران در این دوران بکاهند و عملا قدردان این عزیزان باشند.

همچنین این سازمان از تمامی سیاستگذاران و مجریان در دولت و مجلس دعوت می‌نماید نسبت به رفع موانع جذب پرستاران و برقراری عدالت در ارزش‌گذاری خدمات پرستاری با قید فوریت اهتمام نمایند و آمادگی خود را برای هم‌اندیشی با دولت و مجلس و نهادهای صنفی پرستاری برای تسریع در پیگیری مطالبات و حقوق مادی و معنوی جامعه پرستاری اعلام می‌دارد.

سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز