برنا گزارش می دهد؛

جولان مجدد فیوج ها در جنوب تهران/ سارقانی که به چند زبان زنده دنیا مسلط هستند

۱۳۹۹/۱۰/۰۱ - ۰۵:۱۰:۰۲
کد خبر: ۱۱۰۶۷۲۲
جولان مجدد فیوج ها در جنوب تهران/ سارقانی که به چند زبان زنده دنیا مسلط هستند
سرهنگ احمد نجفی از انهدام یک باند از طایفه فیوج خبر داد که با جعل عنوان مامور وارد منازل مردم می شدند.

به گزارش برنا؛ طایفه فیوج، از جمله افرادی هستند که همواره رد پای آن ها در جرائم سطح کشور دیده می شود. سرهنگ گل صباحی، رییس پلیس پیشین آگاهی استان البرز در این خصوص گفت: آنچه که تاریخ در خصوص شکل گیری طایفه فیوج نشان می دهد حاکی از آن است که این افراد در ابتدا در کشور هندوستان زندگی می کرده و کم کم با بزرگ شدن طایفه و افزایش جمعیت به کشورهای دیگر همچون پاکستان و کشورهای اروپایی مهاجرت کردند. این افراد غالبا جا و مکان ثابتی برای زندگی ندارند و با انجام کارهای خلاف و غیرقانونی گذران زندگی می کنند.

تسلط فیوج ها به چند زبان

این مقام انتظامی بر این باور است که این افراد به جز انجام کارهای خلاف مانند سرقت به شغل دیگری نمی پردازند و تمامی افرادی که زیر مجموعه این طایفه محسوب می شوند شغل اصلی شان سرقت است. فیوج ها افراد باسوادی نیستند اما از آنجایی که افراد این طایفه در جایی مشخص و به طور ثابت زندگی نمی کنند و در کشورهای مختلف دست به سرقت می زنند از همان کودکی تحت آموزش زبان های خارجی قرار گرفته و معمولا به سه یا چهار زبان زنده دنیا مسلط هستند و پس از چند ماه اقامت در یک کشور و انجام سرقت برای آن که در دام پلیس گرفتار نشوند به کشور دیگری رفته و جرایم خود را در آن جا ادامه می دهند.

فیوج ها، مامورنما شدند

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: چهار نفر از افراد طایفه فیوج تحت عنوان مامور به منزل شهروندان در شهر ری و جنوب تهران ورود کرده و پس از اعمال خشونت اقدام به سرقت از منازل می کردند.

او افزود: یک تیم از این افراد نیز به صورت مسلح به منازل ورود کرده و اقدام به سرقت می کردند. تا این لحظه این باند به 10 فقره سرقت اعتراف کرده است و 10 شهروندان 10 منزل آن ها را شناسایی کرده اند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: اموال شهروندان پیدا شده و آن چه که تا این لحظه کشف شده است به شهروندان مراجعت داده خواهد شد.

اما این فقط یکی از تخلفاتی است که این افراد مرتکب آن می شوند و مقامات انتظامی بر این باور هستند که تخلفات متعدد دیگری نیز از سوی این افراد رقم می خورد و حتی شهرهای امن تری همچون زنجان را نیز تحت تاثیر خود قرار داده اند.

تمایل فیوج ها به سمت تکدی گری

سردار جهانبخش، فرماندهی انتظامی استان زنجان در این خصوص گفت: متکدیان در شهر زنجان دو دسته هستند که یکی از آن ها فیوج ها هستند که سارقان حرفه ‌ای هستند. این افراد به هیچ‌وجه معتاد نبوده بلکه گداهای حرفه‌ای هستند که در صورت فرصت ‌یابی، اقدام به سرقت می‌کنند.

او افزود: جمع ‌آوری این افراد در سطح شهر بر عهده شهرداری بوده و ما هم پشتیبانی لازم را در این زمینه خواهیم کرد.

این طایفه در ابتدای پاییز 99 نیز با سرقت های سازمان یافته از شرق تهران نیز به صدر اخبار رفتند.

سرقت سازمان یافته از اتباع خارجی

سردار کیومرث عزیزی، فرماندهی انتظامی شرق استان تهران در این خصوص گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت در پوشش مامور نیروی انتظامی، پرونده هایی در این خصوص تشکیل و رسیدگی ویژه به آن در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت. در این پرونده گروهی از سارقان با استفاده از انواع خودروهای سواری با پلاک جعلی، در قالب گروه های 3 نفره با پوشش لباس نظامی به منازل افراد به ویژه اتباع خارجی مراجعه و خود را به عنوان مأمور نیروی انتظامی معرفی می کنند و به بهانه کشف مواد مخدر وارد منزل شده و وجوه نقد و طلاجات آنها را سرقت و بلافاصله از محل متواری می شوند .

متهمان شناسایی شده اعضای یک خانواده شامل پدر ، مادر ، دختر، عروس و 5 پسر از طایفه فیوج و ساکن شهرستان پرند بودند که همگی دارای سابقه سرقت و اخاذی بوده و با توجه به نوع فعالیت مجرمانه هر 3 ماه یکبار محل سکونت خود را جابه جا می کردند.

چه باید کرد؟

تعداد زیادی از اخبار این چنینی در ماه های گذشته در رابطه با جرائم این طایفه که به نظر می رسد تعداد آن ها در کشور نیز زیاد است به گوش رسیده است. طایفه ای که حتی در استان هایی با جرائم کمتر نیز فعالیت خود را آغاز کرده اند و عملا به یک معضل اجتماعی بدل شده اند. سوالی که در این میان مطرح است آیا دستگاه های مربوطه در خصوص این طایفه برنامه ای دارند و یا باید باز هم منتظر یک فاجعه اجتماعی دیگر بود و بعد به فکر چاره افتاد.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز