وعده خیالی سودهی بالا برای طلاهای آب شده

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۱۳:۵۶:۱۵
کد خبر: ۱۱۰۶۷۵۱
وعده خیالی سودهی بالا برای طلاهای آب شده
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات از دستگیرى کلاهبرداری که با ترفند کسب سود بالا با خرید و فروش طلای آب شده یک میلیارد ریال از شهروندی کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

به گزارش برنا؛ سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات گفت: شخصی با در دست داشتن پرونده ای  از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای «ناحیه 31 تهران» به پلیس فتا، اظهار کرد،  در فضای مجازی با شخصی ناشناس آشنا شدم که با ترفندهای زیرکانه با این عنوان که از راه خرید طلای آب شده بدون اجرت و کارمزد؛ سود فراوانی نصیب من می شود بنده را فریب داده و بعد از اینکه از من بیش از یک میلیارد ریال کلاهبرداری کرد من را از داخل کانال بیرون انداخت و دیگر پاسخگویم نبود.

او عنوان کرد: در تحقیقات اولیه مشخص شد دو کانال و یک گروه تلگرامی با بیش از 80 هزار نفر عضو در این خصوص فعالیت دارد و روزانه تعداد زیادی از کاربران فضای مجازی به این کانال ها و گروه ها مراجعه می کنند.

رئیس پلیس فتا ابراز کرد: با اقدامات تخصصی افسران سایبری پلیس فتا ادمین اصلی این کانال ها و گروه ها در فضای مجازی شناسایی و با بکارگیری فنون پلیسی، پس از احراز هویت متهم، مخفیگاه وی در یکی از محله های شرق استان تهران شناسایی و با  هماهنگی های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا  انتقال یافت.

این مقام سایبری با اشاره به اینکه  متهم پس از انتقال به پلیس فتا علاوه بر اعتراف به جرم ارتکابی به چند دیگر مشابه دیگری معترف شد، تصربح کرد: کشف سایر جرائم مشابه در دستور کار قرار دارد.

سرهنگ گودرزی به شهروندان توصیه کرد: در چندین پرونده سایبری نشان می‌دهد خرید و فروش طلا و ارز در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مورد توجه کلاهبرداران سایبری قرار  دارد و این مجرمان به بهانه خرید و یا فروش با شهروندان  ارتباط برقرار کرده و با شگردهای مختلف سعی در فریب و کلاهبرداری از آنان را دارند، لذا شهروندان بدون تحویل گرفتن کالا و اطمینان از اصالت آن از پرداخت بیعانه خودداری کنند.

او افزود: شهروندان می توانند درصورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا ناجا به آدرس  www.cyberpolice.ir  اطلاع رسانی نمایند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز