اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا

۱۳۹۹/۱۰/۰۱ - ۱۹:۰۰:۲۶
کد خبر: ۱۱۰۷۳۳۷
اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا
مهم ترین اخبار اجتماعی خبرگزاری برنا طی 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مهم ترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعته گذشته به شرح ذیل است.

معاون مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم:

مشکل ذخیره سازی مازوت کاملا برطرف شده است/60 درصد اتوبوس های تهران فرسوده است

داریوش گل علیزاده گفت: نیروگاه هایی که امروز در شهر تهران قرار دارد به هیچ وجه مازوت مصرف نمی کنند. صحبت هایی که روز قبل در شورای شهر تهران انجام شده است مربوط به سال گذشته است و این مشکل در خصوص نگهداری مازوت حل شده است.

رئیس بیمارستان شهید مطهری مطرح کرد؛

یک میلیارد هزینه بستری یک ماهه فرد دچار سوختگی در بیمارستان‌های خصوصی/ هر تخت سوختگی 5 میلیارد تومان هزینه دارد/ بیش از 300 هزار مورد سوختگی در طول سال/ افزایش 20 درصدی سوختگی دست همزمان با شیوع کرونا

مصطفی ده مرده ای با اشاره به هزینه های بسیار سوختگی در کشور گفت: موارد متعددی از سوختگی دست ها در ابتدای شیوع کرونا داشتیم. 20 درصد افزایش سوختگی دست نسبت به سال قبل داشتیم که اکثرا به خاطر استفاده نامناسب الکل بوده است.

موسس و رئیس هیات مدیره انجمن ققنوس:

بیماران سوختگی می میرند چون امکانات نداریم/ لزوم تشکیل صندوق ملی سوختگی؛ قانونگذار ورود کند/ شایع ترین علت سوختگی وسایل گازسوز هستند/ سوختگی کودکان دیرتر بهبود پیدا می‌کند/ هشدار نسبت به استفاده از الکل در آشپزخانه

محمدجواد فاطمی با بیان اینکه شایع ترین علت سوختگی وسایل گازسوز هستند به لزوم پیشگیری برای مقابله با سوختگی تاکید کرد و گفت: امیدوارم همانگونه که صندوق حوادث تصادفات داریم و سبب شده که بیماران حوادث تصادفات دغدغه نداشته باشند، صندوقی به عنوان صندوق حوادث سوختگی ایجاد کرد تا دغدغه مالی این بیماران را کاهش بدهیم.

مجازات اعدام در انتظار 2 دوست که به دختر جوان تعرض کردند

2 سال قبل دختری با شکایت به پلیس مدعی شد از سوی یک دایی و خواهرزاده مورد تعرض قرار گرفته است. با توجه به شرایط جسمی این دختر بلافاصله بازپرس کشیک او را به پزشکی قانونی معرفی کرد و در همین حین نیز پرونده با توجه به مطرح شدن جرم تجاوز به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

تلف شدن چهار شتر در تصادف وحشتناک با یک کامیون

فرمانده انتظامی شهرستان طبس از تلف شدن چهار نفر شتر در برخورد با یک تریلی در این شهرستان خبر داد.

هزینه نسخه الکترونیک پزشکان پرداخت می‌شود

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: ۸۰ تا ۹۵ درصد هزینه نسخه الکترونیک پزشکان در همان روز و باقی‌مانده مطالبات نیز حداکثر تا پایان ماه بعد پرداخت می‌شود.

رئیس مرکز کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ:

محدودیت‌های ترافیکی تا آخر هفته ادامه دارد

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ترافیک عصرگاهی به دلیل محدودیت دو هفته قبل است و محدودیت‌ها حداقل تا آخر هفته ادامه دارد.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران:

سرقت خانوادگی میلیاردی در تهران/مادر خانواده خانه ها را کنترل می کرد

سرهنگ قاسم دستخال از دستگیری باند خانوادگی سرقت در تهران خبر داد.

معاون میراث فرهنگی استان تهران:

پایان مرمت میدان حسن آباد تا اوایل 1400/ رایزنی با مالک سینما ایران برای جلوگیری از تخریب آغاز شده است

مرتضی ادیب زاده گفت: پرونده سینما ایران در وزارت میراث فرهنگی در حال بررسی است. حکم دیوان مبنی بر تخریب سینما ایران است اما در حال رایزنی با مالک آن هستیم.

وزیر آموزش و پرورش:

آینده درخشان برای دانش آموزان در گرو یادگیری مهارت‌های چهارگانه/به دنبال تبلیغات بی محتوا نیستیم

محسن حاجی میرزایی گفت: اگر مهارت خواندن، نوشتن، شنیدن و سخن گفتن به نحو دقیق و درستی از سوی فرزندان فرا گرفته شود مسیر آینده فرزندان درخشان تر می‌شود.

رییس بیمارستان شهید مدرس:

روند ابتلا به کرونا نزولی است/ پرداختی‌های پرستاران به روز می‌شود/نیاز مبرم به وسایل حفاظت شخصی در بیمارستان‌ها

حسین بدخشان با اشاره به وضعیت کرونا در بیمارستان شهید مدرس گفت: با کمک وزارت بهداشت و درمان پرداختی‌ها بهتر شده است و تلاش مسئولان امر در راستای به روز رسانی پرداختی های پرستاران است.

رییس سازمان نظام پزشکی مطرح کرد:

تزریق واکسن کرونا باید با زمانبندی و اولویت بندی مناسب انجام شود/لزوم تامین واکسن از منبع معتبر/تمامی کادر درمان باید از مزایای شهید سلامت بهره‌مند شوند/برای مهار کرونا باید 65 درصد مردم واکسینه شوند

نشست خبری محمدرضا ظفرقندی، رییس سازمان نظام پزشکی صبح امروز در سازمان نظام پزشکی برگزار شد.

سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد:

جان باختن 191 بیمار و شناسایی 6151 بیمار جدید

سیما سادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱ دی ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۱۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند.

تداوم آلودگی هوا در شهرهای پرجمعیت

در اغلب نقاط کشور تا چهارشنبه سوم دی جوی آرام پیش بینی می شود که موجب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت می شود.

لغو پذیرش دانشجوی فراگیر در کارشناسی ارشد پیام‌نور از سال آینده

دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی اعلام کرد که از سال ۱۴۰۰ دانشجو به شیوه فراگیر در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام‌نور پذیرش نمی شود.

زمین لرزه قوی بخش هایی از خوزستان را لرزاند

زمین لرزه بامداد امروز بخش هایی از استان خوزستان را لرزاند.

هوای پایتخت در مرز آلودگی

شاخص کیفیت هوا در نخستین روز زمستان ۹۹ بر روی عدد ۹۷ قرار گرفته و هوای تهران در مرز آلودگی است

ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز گفت: ترافیک در آزادراه تهران - کرج حدفاصل شهرک خاتم تا پل فردیس سنگین است.

نظر شما