رییس شبکه بهداشت:

واکسن کرونا در شبکه بهداشت توزیع و تزریق می‌شود

۱۳۹۹/۱۰/۰۲ - ۰۸:۴۶:۵۲
کد خبر: ۱۱۰۷۵۸۵
واکسن کرونا در شبکه بهداشت توزیع و تزریق می‌شود
جعفر صادق تبریزی گفت: واکسن کرونا در شبکه بهداشت توزیع و تزریق می‌شود و واکسن دست شخصی داده نمی‌شود.

به گزارش برنا؛ جعفر صادق تبریزی، رییس شبکه بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره فرآیند توزیع و تزریق واکسن کرونا پس از تهیه یا تولید افزود: واکسن کرونای تولید داخل کشور در خوش بینانه‌ترین حالت تا خرداد یا تیر ۱۴۰۰ به دست ما می‌رسد.

او ادامه داد: تهیه واکسن وارداتی کرونا نیز بر اساس دستور رییس جمهوری آغاز شده و در نظام شبکه بهداشت نیز مقدمات ثبت را آغاز کردیم تا هر زمان واکسن به دست ما رسید، آمادگی توزیع و تزریق را داشته باشیم.

رئیس شبکه بهداشت وزارت بهداشت گفت: اولویت اول تزریق واکسن کرونا، سالمندان و افراد در معرض خطر با بیماری‌های زمینه‌ای هستند و البته به تعداد واکسن بستگی دارد. اولویت‌های اول تا ششم تعریف شده و هر تعداد واکسن به دست ما برسد، بر اساس اولویت تزریق انجام می‌شود.

تبریزی افزود: سالمندان بالای ۷۵ سال و بالای ۶۵ سال از جمله این اولویت‌ها هستند. همچنین در سالمندان هم کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند یا تنها زندگی می‌کنند یا احتمال آسیب بیشتری دارند، در اولویت بالاتری قرار دارند. همچنین نیروهای بهداشت و درمان یا کسانی که در آزمایشگاه‌های کووید ۱۹ کار می‌کنند در معرض خطر بیشتری قرار دارند و در اولویت هستند.

او اظهار کرد: فرآیند تزریق و اولویت واکسن تعریف شده و در حال الکترونیکی شدن است تا آمادگی لازم را پس از دریافت واکسن کرونا داشته باشیم.

منبع: ایرنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز