تشخیص کرونا از آنفلوآنزا با تجهیزات پوشیدنی

۱۳۹۹/۱۰/۰۲ - ۱۱:۵۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۷۷۴۱
تشخیص کرونا از آنفلوآنزا با تجهیزات پوشیدنی
ایرنا محققان با تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده از ردگیرهای سلامتی فیت بیت و داده‌های مربوط به بیش از ۴ میلیون شهروند، توانستند الگوهایی را در ضربان قلب، تعداد گام‌ها و سایر علایم افراد مبتلا به کووید ۱۹ و آنفلوآنزا شناسایی کرده و این افراد را از یکدیگر تشخیص دهند.

به گزارش برنا؛ بر اساس این تحقیقات با وجود این که در هر دو بیماری کووید ۱۹ و آنفلوآنزا ضربان قلب در حالت استراحت مشابه یکدیگر است و تعداد گام‌های این افراد در مقایسه با افراد سالم کمتر است، علایم بیماری کووید ۹ مدت طولانی‌تر باقی می‌ماند و شدت آن‌ها دیرتر از آنفلوآنزا به اوج خود می‌رسد.

مقایسه و ردگیری آنفلوآنزا و کووید ۱۹ از این جهت دارای اهمیت است که هر دو بیماری دارای علایم عمومی مشابهی مانند تب هستند. این تحقیقات توسط شرکت آمریکایی Evidation Health با استفاده از برنامه موبایل شرکت Evidation و شبکه این شرکت موسوم به Achievement انجام شده است.

ردیاب سلامت فیت بیت، یک ردیاب سلامت و تناسب اندام مچی است که دارای حسگر است و با شناسایی و پردازش فعالیت‌های فیزیکی کاربران از جمله تعداد قدم‌های برداشته شده در روز، ضربان قلب، کیفیت خواب، تعداد پله‌های بالا و پایین رفته و بسیاری دیگر از فعالیت‌های فیزیک کاربران، سلامت آنان را ارزیابی می‌کند.

تشخیص صحیح این که بیماران به کدام یک از ویروس‌های کووید ۱۹ و آنفلوآنزا مبتلا شده‌اند، یکی از چالش‌های متخصصان است. زیرا این دو ویروس و سایر ویروس‌های فصلی عامل بیماری‌های تنفسی، بر اساس علایم، قابل تشخیص نخواهند بود.

بنابر این استفاده از آزمایش های تشخیصی دقیق‌تر و بهره‌مندی کارکنان بخش بهداشت و درمان از تجهیزات محافظتی کامل، امری ضروری خواهد بود.

هر دو ویروس کرونا و آنفلوانزا برای افراد بالای ۶۵ سال و افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن یا دارای سیستم ایمنی ضعیف، خطرناک هستند. میزان مرگ مردانی که دهه چهارم زندگی خود را سپری می‌کنند و به ویروس کرونا آلوده شده‌اند، در مقایسه با زنان به ویژه در کشور چین بالاتر است، اما در مورد آنفلوانزای فصلی چنین الگویی وجود ندارد.

ظاهرا آنفلوانزا برای کودکان خطرناک‌تر است، اما اغلب کودکانی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند، علایم خفیفی داشته یا فاقد علایم این بیماری هستند.

نظر شما