در دانشگاه آزاد اسلامی دامغان صورت گرفت؛

گشایش مرکز تحقیقات حقوق زنان و خانواده بسیج دانشجویی

۱۳۹۹/۱۰/۰۲ - ۱۳:۱۰:۵۲
کد خبر: ۱۱۰۷۸۳۲
گشایش مرکز تحقیقات حقوق زنان و خانواده بسیج دانشجویی
مرکز تحقیقات حقوق زنان و خانواده بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان با حضور مسئولان این شهرستان گشایش یافت.

به گزارش برنا؛ نخستین مرکز تحقیقات حقوق زنان و خانواده بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در مراسمی با حضور مهمانان و مسئولان استان و شهرستان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تالار ابن‌سینا دانشکده داروسازی و با ارتباط برخط در صفحه اینستاگرامی این واحد دانشگاهی گشایش یافت.

خانواده نهادی مقدس در اسلام و ایران است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی  واحد دامغان در این مراسم اظهار کرد: در اسلام و در بیانات مقام معظم رهبری بر موضوع خانواده تأکید شده و در هیچ جا از جهان و در هیچ آیینی تا به این اندازه به حفظ حرمت و حقوق زنان تأکید نشده است.

نعمت‌الله نعمتی افزود: خانواده، نهادی مقدس در اسلام و ایران است و جای دارد از بسیج دانشجویی خواهران دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان و حمایت‌های بسیج دانشجویی استان سمنان قدرشناسی شود که با ما همراه شدند تا این مرکز بتواند به‌عنوان مرکز تحقیقاتی مسئله محور در زمینه احصا، مطالعه و حل مشکلات نظام خانواده تلاش جدی داشته باشد.

او بسیج و دانشگاه آزاد اسلامی را از موالید انقلاب اسلامی دانست و گفت: این دو نهاد معتبر باید اهداف انقلاب را دنبال کنند و مطابق منویات رهبری معظم انقلاب در پی حل مشکلات و توسعه رفاه خانواده با پشتیبانی مقررات باشند؛ زیرا ایران اسلامی، امروز در زمینه‌های سیاسی و نظامی و امنیتی در اوج اقتدار است و باید تلاش شود تا در مسائل فرهنگی با نگاه خاص به خانواده و اقتصادی با توجه به اقتصاد دانش‌بنیان در اندیشه حل مشکلات باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی  واحد دامغان دانشکده حقوق این واحد دانشگاهی را به اعتبار یکی از سه دانشکده مستقل در ایران، معرفی کرد و ادامه داد: این دانشکده با ۶ رشته گرایش دکتری و ۱۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و با ۲۵ عضو هیئت علمی فعال از جایگاه خوب علمی و پژوهشی برخوردار است و دانش‌آموختگان این دانشکده در بسیاری از مشاغل مهم قضائی در کشور به فعالیت مؤثر و مستمر اشتغال دارند.

نقش مرکز تحقیقاتی واحد دامغان بر نهاد خانواده

نعمتی تأکید کرد: در زمینه علمی، اقتصاد دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین باید با روحیه جهادی و انقلابی تلاش کنیم. دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان سعی کرده تا با پشتوانه استادان و دانشجویان از ظرفیت‌های موجود به‌خوبی استفاده کرده و در مراکز رشد و تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان در اندیشه توسعه خدمات تا مرز خوداتکایی باشد.

او با بیان اساس و زمینه‌های رشد خانواده اصیل ایرانی و اسلامی اضافه کرد: مرکز تحقیقاتی که امروز شاهد افتتاح آن هستیم باید با قدرت هسته‌های مطالعاتی پویا و با حمایت استادان، پاسخگو باشد و با حل مشکلات خانواده و کاهش نرخ طلاق، اعتیاد و چالش‌های اجتماعی بر نهاد خانواده با شیوه مؤثر کمک کند.

نظر شما