سازش دو فقره قتل پس از ۴۰ سال در شهرستان خرم آباد لرستان

۱۳۹۹/۱۰/۰۲ - ۲۰:۲۰:۵۳
کد خبر: ۱۱۰۸۰۷۴
سازش دو فقره قتل پس از ۴۰ سال در شهرستان خرم آباد لرستان
معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس توسعه ی حل اختلاف استان لرستان از صلح و سازش دو فقره پرونده قتل عمد، پس از گذشت چهل سال، با تلاش و همت هئیت سازش شهرستان خرم آباد خبر داد.

به گزارش برنا؛ با حضور رئیس توسعه ی حل اختلاف استان، معاون فرهنگی توسعه حل اختلاف استان، سفیران صلح، معتمدان محلی و خانواده های طرفین، مراسم صلح و سازش دو فقره قتل عمد، با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله ی اجتماعی در محوطه ی باز مدرسه ی فدک شهرستان خرم آباد برگزار گردید.

یاراله کاکولوند، معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس توسعه ی حل اختلاف استان لرستان، اعلام داشت: در سال 1360 به خاطر اختلاف بین دو خانواده، یک نفر مجروح می گردد که به دنبال آن یک نفر به قتل می رسد و بعد از گذشت یک سال، مجدد طرفین درگیر شده که منجر به مرگ مشکوک یک نفر دیگر می شود.

او اظهار کرد: در این رابطه یک نفر متهم می شود که منجر به حبس وی شده، اما با حکم برائت، از زندان آزاد می شود.

کاکولوند عنوان نمود: به دنبال قتل ها، صدها پرونده ی دیگر از قبیل: اختلافات و درگیری های شدید، نزاع های دسته جمعی، تخریب وآتش سوزی که منجر به ضررها و خسارت های فراوان شده است، تشکیل می شود.

رئیس توسعه ی حل اختلاف استان افزود: با توجه به اینکه درگیری ها شدیدتر شد و حجم پرونده های تشکیل شده در این رابطه بالا  رفت، تلاش جهت برقراری سازش و پایان دادن به درگیری و اختلاف آغاز شد. 

او خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش های فراوان هیئت سازش توسعه ی حل اختلاف شهرستان خرم آباد، وساطت ریش سفیدان و معتمدان، صلح و سازش بین خانواده ها برقرار شد و هر دو خانواده ی مقتول بدون دریافت دیه، رضایت خود را نسبت به یکدیگر  اعلام نمودند و اظهار داشتند از این به بعد بین آن ها هیچ گونه خصومتی وجود ندارد و پایان درگیری ها را اعلام نموده و خواهان مختومه شدن پرونده های تشکیل شده در این رابطه شدند. 

کاکولوند در پایان ضمن تشکر از تلاش های بی وفقه ی همکاران توسعه ی حل اختلاف، گفت: این صلح و سازش موجب خیر و برکت و پایان دادن به نزاع بین خانواده های طرفین شده و آرامش به منطقه باز گشته است.

نظر شما