سخنگوی وزارت بهداشت و درمان:

آیا پای ویروس کرونای انگلیسی به ایران باز می شود؟

۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۰۹:۰۵:۰۵
کد خبر: ۱۱۰۸۱۴۵
آیا پای ویروس کرونای انگلیسی به ایران باز می شود؟
سیماالسادات لاری به تشریح آخرین اقدامات مقابله با ورود کرونای جهش یافته انگلیسی پرداخت.

به گزارش برنا؛ ویروس انگلیسی کرونا بیم شیوع مجدد این ویروس را همچون سال گذشته برایمان تداعی کرد. هرچند در آن دوران پروازها مدیریت شد اما بالاخره از طرق مختلف این ویروس مرموز و منحوس گریبان ایران را گرفت. حال با وجود تجربه سال گذشته از چگونگی ورود و تکثیر ویروس کرونا باید بیش از پیش روند مراودات به کشور انگلیس تحت نظارت قرار بگیرد چرا که دیگر مراکز درمانی، مردم و میزان مرگ و میرهای کشور توان رویارویی با شوک جدید تحت عنوان ویروس جهش یافته انگلیسی کرونا را ندارد. 

سیماالسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت و درمان درباره ویروس کرونای جهش یافته در کشور انگلیس به خبرنگار برنا گفت:  نوع جهش یافته ویروس کرونا در برخی کشورها از جمله انگلستان مشاهده شده که به نسبت، شیوع بیشتری داشته و مسری‌تر است.

او درباره روند مقابله با این ویروس در کشور افزود:  وزیر بهداشت نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی در زمینه لغو کلیه پروازهای شرکت‌های ایرانی به مقصد انگلستان و بالعکس ارسال کرده است. بر همین اساس، وزارت راه و شهرسازی نیز به منظور جلوگیری از انتقال بیماری و تلاش برای حفظ سلامت مردم، پروازهای بین تهران و کشور انگلیس را به مدت دو هفته تعلیق کرده است.

لاری تصریح کرد: وزیر بهداشت از معاونت بهداشت خواست، کلیه کسانی که مستقیم یا غیر مستقیم از مبدا کشور انگلیس وارد می‌شوند، بررسی شده و در صورت ابتلا به کووید 19 قرنطینه شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: تمامی افرادی که طی دو هفته گذشته از مبدا کشور انگلیس مستقیم یا غیر مستقیم وارد کشور شده‌اند مورد بررسی قرار گرفته و تا تعیین تکلیف نتایج آزمایشات مربوطه، تحت قرنطینه و مراقبت کامل قرار گیرند.

به گفته او با توجه به مراودات کشور انگلیس با دیگر کشورها به‌ویژه کشورهای اروپایی، وزیر بهداشت اعلام کرد که کلیه مبادی ورودی هوایی به خصوص پروازهایی که از مبدا کشورهای اروپایی صورت می‌پذیرد، شدیدا تحت نظر، مراقبت و انجام آزمایشات کووید ۱۹ قرار گرفته و  علائم بالینی افراد وارده مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

لاری تصریح کرد: البته کنترل و نظارت مذکور شامل کلیه مرزهای زمینی و دریایی علاوه بر مرزهای هوایی می شود.

او درباره روند درمان این ویروس جهش یافته گفت: در زمینه درمان نیز باید جزییات بیشتری از تغییرات این ویروس جهش یافته مشخص شود.

//انتهای پیام: 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز