تاثیر گذاری واکسن بایون تک در برابر کرونای انگلیسی

۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۰۹:۲۸:۵۶
کد خبر: ۱۱۰۸۲۲۶
تاثیر گذاری واکسن بایون تک در برابر کرونای انگلیسی
مدیرعامل شرکت دارویی «بایون تک» در آلمان اعلام کرد: به احتمال زیاد واکسن این شرکت در برابر ویروس کرونا که به سرعت در حال آلوده کردن مردم سراسر لندن و جنوب انگلیس است، موثر خواهد بود.

به گزارش برنا؛ مقامات انگلیس هشدار داده اند که احتمال دارد ویروس کرونای جدید، مسری تر از سویه های مختلف موجود باشد، هرچند هیچ شواهدی وجود ندارد که کشنده تر بودن این ویروس را نشان دهد.

اوگور شاهین مدیر عامل شرکت دارویی بایون تک تاکید کرد: که برای دستیابی به نتیجه قطعی در مورد واکسن آنها که با همکاری شرکت آمریکایی «فایزر» ساخته شده است باید آزمایشاتی انجام شود و داده های آن آزمایش ها برای چند هفته در دسترس نخواهد بود.

او گفت: در حال حاضر نمی دانیم که آیا واکسن ما قادر به محافظت در برابر گونه جدید است یا نه، اما از نظر علمی به احتمال زیاد واکنش ایمنی ایجاد شده توسط این واکسن همچنین می تواند با ویروس جدید مقابله کند.

او ادامه داد: از آنجایی که  ۹۹ درصد پروتئین های سازنده این گونه، مشابه پروتئین های گونه اصلی است، وی اطمینان علمی دارد که این واکسن می تواند از انسان در برابر این گونه ویروس محافظت کند.   

این محقق تصریح کرد : بایون‌تک در حال حاضر سرگرم انجام مطالعات بیشتری است و امید دارد که در هفته آتی در این زمینه به یقین رسد.

او افزود: احتمال اینکه واکسن ما موثر واقع شود، نسبتا زیاد است.

واکسن بایون‌تک که با مشارکت شرکت آمریکایی فایزر تولید شده، مجوز استفاده در بیش از ۴۵ کشور از جمله انگلیس، آمریکا و اتحادیه اروپا را به دست آورده است.

گزارش‌های منتشر شده درمورد شیوع گونه جدیدی از ویروس کرونا در انگلیس و آفریقای جنوبی، نگرانی‌هایی را ایجاد کرده، اما کارشناسان می‌گویند، بعید است این ویروس به مصونیت ناشی از دریافت واکسن ضربه بزند.

گونه جدیدی از ویروس کووید–۱۹ پس از آن که نمونه اصلی اولین بار در سال گذشته در چین شناسایی شد، اکنون در انگلیس شیوع یافته است.

با شیوع نوع جدید ویروس کرونا در انگلیس،  سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد از مقامات انگلیس خواسته است تدابیر سختگیرانه تری را در اروپا برای جلوگیری از گسترش این نوع ویروس جهش یافته به کار گیرند.

وزیر بهداشت انگلیس اخیرا  اعلام کرد که شیوع گونه جهش‌یافته و جدید ویروس کرونا در این کشور از کنترل خارج شده است.

مت هنکاک در گفت‌ وگو با شبکه خبری اسکای تصریح کرد که مردم باید مانند کسی رفتار کنند که به این ویروس مبتلا شده اند؛ «چون فقط از این طریق می‌توان مانع شیوع آن شد».

گونه جدید این ویروس بیش از هزار نفر را در جنوب انگلیس آلوده کرده است و موارد ابتلا به اندازه چشمگیری در حال افزایش است.

با شناسایی گونه جدید و جهش‌یافته ویروس کرونا در انگلیس و تشدید محدودیت‌های کرونایی، دوباره پروازها از مبدا و به قصد این کشور معلق، بازار بورس متلاطم و نگرانی‌ها درباره کمبود مواد غذایی افزایش یافته است.

نظر شما