نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی:

قطعا امسال انتقال زندان‌ها انجام می‌شود/ مشکل بودجه برای انتقال زندان‌ها نداریم/ شهرداری زمین زندان‌ها را باید صرف امور عام المنفعه کند/انتقال زندانی‌ها با اسکورت کامل انجام می‌شود

۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۰۴:۲۸:۴۴
کد خبر: ۱۱۰۸۹۵۹
قطعا امسال انتقال زندان‌ها انجام می‌شود/ مشکل بودجه برای انتقال زندان‌ها نداریم/ شهرداری زمین زندان‌ها را باید صرف امور عام المنفعه کند/انتقال زندانی‌ها با اسکورت کامل انجام می‌شود
حسن نوروزی گفت: تمام موارد لازم و ضروری برای انتقال زندان‌ها را در لایحه بودجه 1400 پیش بینی کردیم و هیچ مشکلی برای انتقال وجود ندارد.

به گزارش برنا؛ حسن نوروزی، نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به پیش بینی تامین هزینه‌های انتقال زندان در لایحه 1400 گفت: ماده 113 برنامه ششم توسعه، سازمان منابع طبیعی را مکلف کرده است تا زمین رایگان در اختیار سازمان زندان‌ها قرار دهد و از طرفی شهرداری‌ها هم موظف هستند تا از ساختمان جدیدی که قرار است زندان شود، هزینه‌هایی  مانند جواز، عوارض و... دریافت نکنند پس طبیعی‌ست اگر زمین رایگان اختصاص داده شود و هزینه‌های شهرداری هم وجود نداشته باشد، انتقال زندان‌ها به راحتی انجام خواهد شد.

او افزود: اگر حدود 2 هکتار زمین رایگان بعد از فشافویه به سمت قم در اختیار سازمان زندان‌ها قرار گیرد کلیه زندان‌های کرج، تهران، قم و حتی سمنان و مرکزی می‌توانند به این محل منتقل شوند و از طریق هزینه فروش زندان قزل حصار، رجائی شهر و اوین هم می‌توانیم هزینه‌های ساخت زندان جدید را تامین کنیم البته این در حالیست که ما در لایحه بودجه امسال برای این امر هرچقدر لازم بود بودجه تخصیص داده‌ایم و به اندازه کافی بودجه داریم.

نوروزی تصریح کرد: تمام موارد فوق در حال حاضر را در لایحه بودجه 1400 ذکر کردیم و هیچ مشکلی برای انتقال زندان‌ها وجود ندارد. اگر مدیری عزم راسخ داشته باشد و به میدان بیاید، این کار بلافاصله انجام می‌شود.

این عضو کمیسیون قضائی مجلس درمورد سرنوشت کاربری زندانی که منتقل می‌شود، گفت: طبیعتا زمین فعلی زندان‌ها به شهرداری فروخته می‌شود و از این محل پول بسیار خوبی نصیب زندان می‌شود که می‌تواند با این پول، زندان جدید را تجهیز کند و زمین فعلی زندان هم در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد و خودشان تصمیم می‌گیرند زمین را تبدیل به پارک، فضای سبز، موزه، کتابخانه و... کنند چرا که شهرداری در این مواقع باید امکانات را صرف امور عام المنفعه کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تمهیداتی که برای انتقال زندانیان اندیشیده شده است، افزود: انتقال زندانی‌ها هیچ مشکل امنیتی به وجود نمی‌آورد چرا که نیروی انتظامی و محافظان با اسکورت کامل زندانی‌ها را  سوار اتوبوس کرده و به زندان جدید منتقل می‌کنند.

نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز امیدواری برای انتقال زندانیان در سال آینده گفت: رئیس جدید سازمان زندان‌ها فرد جوان و سختکوشی هستند که من امید دارم موضوع انتقال زندان‌ها قطعا امسال انجام می‌شود.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز