این خاک را بخورید و دستگاه گوارش خود را جلا دهید

۱۳۹۹/۱۰/۰۴ - ۱۷:۲۰:۱۲
کد خبر: ۱۱۰۹۰۵۴
این خاک را بخورید و دستگاه گوارش خود را جلا دهید
عضو هیئت علمی گروه زمین شناسی دانشگاه خوارزمی گفت: خاک رس خوراکی حاوی مواد معدنی بوده و در کنار افزودنی‌های گوناگون، نقش مهمی در پاکسازی دستگاه گوارش دارد.

به گزارش برنا؛ خلیل رضایی، عضو هیئت علمی گروه زمین شناسی دانشگاه خوارزمی گفت: رس‌ها یکی از انواع رسوبات بسیار ریزدانه موجود در طبیعت هستند و کانی‌های رسی یک دسته از هیدروسیلیکات‌های آلومینیوم دارای عناصر همراه هستند؛ استفاده از رس‌ها از دیرباز در موارد متنوعی معمول بوده است.

او افزود: خواص درمانی رس‌ها در طب سنتی شناخته شده است اما پیشرفت‌های اخیر سبب شناسایی جنبه‌های عمیق تری از کاربرد این مواد شده است. این ترکیب جدید بر پایه خاک رس مونتموریلونیت (بنتونیت فقط از نوع کلسیم دار) تشکیل شده که می‌تواند بطور پودر خالص (محلول در آب) یا به صورت ترکیبی با گیاهان مختلف به صورت چای و یا دمنوش (یا قرقره کردن و توسط قطره چکان برای برخی بیماریها) مورد استفاده قرار گیرد.

رضایی تصریح کرد: این ترکیب حاوی مواد معدنی و عناصر اصلی و فرعی مختلف مورد نیاز بدن بوده و در کنار افزودنی‌های گوناگون خاصیت سم زدایی و پاکسازی شدیدی در دستگاه گوارش داشته و نقش مهمی در رفع مواد زائد بدن بازی می‌کند. البته میزان و نسبت عناصر و ترکیبات مختلف در آن باید در بازه مشخصی بوده و به دقت مورد آنالیز قرار گرفته باشد.

او ادامه داد: قابلیت جذب سطحی بالا، اکسیداسیون، عایق بودن، قابلیت آنتی باکتریال، رقیق کننده برخی ترکیبات، استریلیزاسیون، آنتی سپتیک، خواص رادیواکتیویته، خاصیت مغناطیسی از جمله خواص اثبات شده رس‌ها هستند. در منابع مختلف برای خاک رس خوراکی برای درمان بیماری‌های گوارشی یبوست، اسهال، روان کننده و امولسیون، بیماری‌های پوستی، آترواسکلروز، التهاب آدنوئید و هیپرتروفی لوزه ها، پولیپها، سینوزیت، کم خونی، سردرد، کم خوابی، ماستیت، حصبه، دیابت، بیماری آدنوم پروستات، سنگ کلیه و مثانه، برونشیت، ژنومونی، آنژین، واریس، آرتریولیت، بیماری‌های سیستم اعصاب نظیر رادیکولیت و بیماری‌های قلبی عروقی (تصلب شرائین، هیپرتونی و تپش قلب) مفید است.

رضایی تصریح کرد: امروزه استفاده از مواد طبیعی بجای فرآورده‌های مصنوعی دوباره رشد روز افزونی داشته و در تمامی جهان مورد توجه مجدد قرار گرفته است. این مواد به جای دارو‌های شیمیایی مورد ارزیابی قرار گرفته و خواص و عوارض مستقیم و غیر مستقیم آن‌ها شناسایی می‌شوند.

عضو هیئت علمی گروه زمین شناسی دانشگاه خوارزمی تاکید کرد: بنتونیت در بسیاری از معادن کشور وجود داشته که به مصارف مختلف دیگر از جمله سرامیک سازی، گل حفاری و... می‌رسد. استفاده از رس‌ها برای مصارف درمانی خوراکی در برخی از کشور‌های دنیا مرسوم بوده و به خوبی جای خود را در صنعت و بهداشت و درمان باز کرده است. در ایران تنها به صورت سنتی و محلی و به صورت خام و فرآوری نشده در برخی نقاط کشور و البته بیشتر در گذشته استفاده ‌شده است.

او گفت: ما با اختراع، شناسایی و آنالیز دقیق انواع مختلف رس‌ها و بررسی انواع ترکیبات آن‌ها با گیاهان متنوع و تاثیرات دارویی هر کدام، در نهایت به محصولی کاملاً بهداشتی، صد در صد طبیعی و غیر شیمیایی و سازگار با محیط زیست و با استفاده از توان دانش داخلی با قیمت نسبی بسیار ارزان در جهت ارتقا و بهبود وضعیت سلامت افراد جامعه، دست یافته اند.

این فعال فناور گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال پایدار بویژه در مناطق روستایی و در نهایت صادرات و ارزآوری آتی از جمله دستاورد‌های آینده خواهند بود. از نظر ارزش افزوده و با توجه به ترکیبات تقریبا مشابه خارجی ساخت این ترکیب می‌تواند بر اهمیت اقتصادی این مواد افزوده و موارد مصرف جدیدی را معرفی کند.

رضایی تصریح کرد: ما برای اولین بار به ترکیب خاصی از رس کلسی بنتونایت دست یافته ایم که محلول آن قابلیت خوراکی درمانی دارد. پودر سوسپانسیون محلول، حاوی ترکیب خاصی از نوعی رس بنام کانی کلسی بنتونایت در آب و دارای قابلیت خوارکی درمانی و کاملا طبیعی بوده، که فاقد مواد مضر سلامتی و عاری از هر گونه آلودگی شیمیایی و دارای عناصر و ترکیبات مورد نیاز بدن انسان است. میزان عناصر موجود در این ترکیب نیز مطابق نیاز بدن انسان است.

او اضافه کرد: این محلول قابلیت دارویی فراوانی در تنظیم و تنظیف دستگاه گوارشی انسان و رفع و دفع مواد زائد داشته و دیر زمانی است در کشور‌های مختلف با تفاوت کوچکی در ترکیب مورد استفاده قرار می‌گیرد. در طی مراحل آماده سازی، این ترکیب به دلیل گذر ماده اولیه از مراحل مختلف و متعدد تصفیه، حرارت دهی، میکروبزدایی، پاکسازی و جدایش مواد مضر، زدایش مغناطیسی و عناصر اضافه و آلاینده‌های زیست محیطی تحت تاثیر حرارت و اشعه ماوراء بنفش، کاملا بهداشتی و سالم است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز