دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای خودرویی:

محیط زیست به زامیاد مجوز داده است/آریسان موفق به اخذ یورو ۵ نشد

۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۰۷:۲۰:۴۴
کد خبر: ۱۱۰۹۱۸۸
محیط زیست به زامیاد مجوز داده است/آریسان موفق به اخذ یورو ۵ نشد
بهزاد اشجعی گفت: مجوز زامیاد بنزینی، زامیاد دوگانه سوز و پادرا از تاریخ 17 آذرماه صادر شده است

به گزارش برنا؛ اعتراض برخی از شهروندان در تاریخ دوم دی ماه سال جاری به شرکت خودروسازی زامیاد به علت عدم انجام تعهدات خود با واکنش این شرکت مبنی بر این که محیط زیست مجوز های لازم را صادر نکرده است و این شرکت به این علت نمی تواند به تعهدات خود عمل کند، رو به رو شد. اظهاراتی که با واکنش محیط زیست همراه شد و این ادعا را تکذیب کرد.

بهزاد اشجعی، دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای خودرویی سازمان حفاظت محیط زیست در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: محیط زیست در 17 آذرماه مجوزهای لازم را برای شرکت زامیاد صادر کرده است و پس از صدور مجوز مشکلی برای شماره گذاری در این عرصه وجود ندارد.

او افزود: مجوز زامیاد بنزینی، زامیاد دوگانه سوز و پادرا از تاریخ 17 آذرماه صادر شده است و محیط زیست در این عرصه مانع نیست. این خودروها در گذشته استاندارد یورو 5 نتوانسته بودند اخذ کنند و به همین علت پلاک گذاری نمی شدند.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: بر اساس تعهدی که شرکت زامیاد به سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر توقف تولید این محصولات را داد، پس از اصلاحات مجوز شماره گذاری آن ها تا پایان سال 99 صادر شد.

دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای خودرویی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: هم اکنون شرکت زامیاد پس از اخذ مجوز یورو 5 تتمه تولیدات خود را می تواند شماره گذاری کند. 

اشجعی با اشاره به اینکه برخی محصولات دیگر خودروسازان داخلی نیز هنوز مجوز یورو 5 اخذ نکرده اند، اظهار کرد: برخی از خودروهای گروه سایپا و ایران خودرو نیز هنوز نتوانسته اند مجوز اخذ کند. بیشتر خودروهای مونتاژی این شرکت ها و خودروهای اتوماتیک و وانت آریسان است که در این عرصه تاییدیه دریافت نکرده اند.

او افزود: این خودروها نتوانسته اند به یورو 5 ارتقا پیدا کنند و به همین علت شماره گذاری نمی شوند. برخی نیز به علت عدم دسترسی به شرکای خارجی نتوانسته اند خود را به یورو 5 ارتقا دهند. این خودروها مجوز یورو 4 را دارند اما یورو 5 را نتوانسته اند اخذ کنند.

این مقام مسئول در سازمان محیط زیست در پایان گفت: این خودروها سطح آلایندگی یورو 5 را به دست نیاورده اند. تفاوت یورو 5 با یورو 4 در این است که خودروهای یورو 5 سطح آلایندگی کم تری دارد. تغییراتی نیز در سیستم های کنترل کننده آلودگی و همچنین دوام استاندارد آلایندگی آن ها نسبت به یورو 4 ایجاد شده است که منجر به اخذ مجوز شده است اما برخی خودروها نیز هنوز در این عرصه ناموفق بوده اند.

//انتهای پیام: 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز