معاون رییس جمهور در امور زنان:

جایگاه زنان در کشور ما مطابق با کشوهای توسعه یافته است/ ۲۴درصد زنان تحصیلات دانشگاهی دارند/ ۳۰درصدپزشکان از جامعه زنان هستند

۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۰۹:۵۹:۴۹
کد خبر: ۱۱۰۹۵۹۹
جایگاه زنان در کشور ما مطابق با کشوهای توسعه یافته است/ ۲۴درصد زنان تحصیلات دانشگاهی دارند/ ۳۰درصدپزشکان از جامعه زنان هستند
معصومه ابتکار گفت: جایگاه زنان در کشور ما مطابق با کشوهای توسعه یافته است البته هنوز در انتقال صحیح آمار مشکل داریم اما باید از هرفرصتی برای بیان پیشرفت ها چهره های شاخص استفاده کنیم.

به گزارش برنا: آئین اختتامیه سومین جشنواره ملی زن و علم، با حضور اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رئیس جمهور، منصور غلامی؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معصومه ابتکار؛ معاون رئیس جمهور در امور زنان برگزار شد.

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ابتدای این نشست گفت: زنان تحصیل کرده یکی از سرمایه های جمهوری اسلامی ایران است. به رغم برخی تصورات که عنوان می شد قرار است فعالیت زنان محدود شود اما با تاکید امام رحمت  الله و مقام معظم رهبری بر فعالیت زنان در جامعه زمینه های توسعه و پیشرفت زنان فراهم شد.

او افزود: به رغم وجود سقف شیشه ای، زنان با همت مضاعف در صحنه حاضر شدند و با وجود گذشت۴۱ سال از انقلاب اسلامی، زنان ایران با استقامت و صبر امروز به اهداف خود رسیده اند. در اوایل انقلاب زیر سه درصد زن تحصیل کرده در کشور داشتیم امروز ۲۴درصد زنان تحصیلات دانشگاهی دارند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: در اوایل انقلاب دختران بازمانده از تحصیل ۳۶درصد بود اما امروز به سه درصد رسیده است.

ابتکار افزود: تعداد دختران در کرسی های دانشگاهی جایگاه ویژه دارد اما در اعضای هیات علمی زنان جایگاه ویژه دارند و ۳۰درصدپزشکان جامعه زنان هستند.

به گفته او تحقق این مهم به دلیل ریل گذاری مناسب جمهوری اسلامی و اراده زنان است.

ابتکار بیان کرد: جایگاه زنان در کشور ما مطابق با کشوهای توسعه یافته است البته هنوز در انتقال صحیح آمار مشکل داریم اما باید از هرفرصتی برای بیان پیشرفت ها چهره های شاخص استفاده کنیم.

او در پایان افزود: این جشنواره با یادبود "پروانه فرزانه" و با همت مرکز رویان جایزه ای نیز در این زمینه اعطا می شود.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز