سخنگوی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا خبر داد؛

۷۵۰۰ مرگ کمتر با رعایت پروتکل های بهداشتی/ بازگشایی مدارس در پایه‌های اول و دوم ابتدایی به تصویب نرسید

۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۰:۱۳:۱۴
کد خبر: ۱۱۰۹۶۰۹
۷۵۰۰ مرگ کمتر با رعایت پروتکل های بهداشتی/ بازگشایی مدارس در پایه‌های اول و دوم ابتدایی به تصویب نرسید
علیرضا رئیسی به تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور پرداخت و گفت: روزانه حدود 40 درصد بستری در کشور کاهش پیدا می کند و مرگ و میر هم 50 درصد کم شده و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و دورهمی های خانوادگی سبب شیوع مجدد بیماری نشود.

به گزارش برنا؛ علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا ضمن ابراز امیدواری از وضعیت کنونی کرونا گفت:  امیدوارم مردم نکات بهداشتی را رعایت کنند.  نمی توان محدودیت های شدیدتری اعمال کرد چرا که کسبه در این مدت فشار زیادی متحمل شدند و همکاری های زیادی کردند.

او با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس در پایه‌های اول و دوم ابتدایی به تصویب نرسید، افزود: اگر کوچکترین غفلتی رخ بدهد اتفاق خوبی نمی افتد. اردیبهشت ماه آرام داشتیم اما با دورهمی شاهد تشدید پیک کرونا بودیم.

رییسی گفت: موارد متعددی در جلسه امروز بررسی شد. در حال حاضر شهر با وضعیت قرمز کرونا نداریم و ۳۳۰ شهر زرد و ۱۰۸ شهر نارنجی هستند که امیدواریم این شهرهای نارنجی نیز به مرور به سمت وضعیت زرد حرکت کنند و میزان ابتلا و بستری در شهرهای مختلف کمتر شود.

او تاکید کرد: این دستاورد نتیجه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همه دستگاه‌های اجرایی و مردم و بازریان و اصناف و بسیج و نیروهای انتظامی و اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: بحثی در هفته گذشته مبنی بر بازگشایی پایه‌های اول و دوم ابتدایی مطرح شده بود که دانش آموزان بتوانند در مدارس حضور داشته باشند که در کمیته تخصصی رای نیاورد و همچنان مدارس غیرحضوری خواهد بود تا شرایط بهتری فراهم شود. بعد از اجرای واکسیناسیون و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا امیدواریم در سال آینده به سمت بازگشایی مدارس حرکت کنیم. بنابراین مدارس همچنان غیرحضوری خواهد بود و پیشنهاد حضور پایه‌های اول و دوم ابتدایی هم مصوب نشده است.

رئیسی تاکید کرد: روزانه حدود 40 درصد بستری در کشور کاهش پیدا می کند و مرگ و میر هم 50 درصد کم شده و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و دورهمی های خانوادگی سبب شیوع مجدد بیماری نشود.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا گفت: اگر روند گذشته ادامه داشت 50 درصد بستری ها افزایش پیدا می کرد و 7500 مرگ کمتر اتفاق افتاده است.

به گفته او اگر رعایت نکنیم این اعداد اینگونه نخواهد ماند و شاهد پیک مجدد هستیم

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز