بهترین ویتامین‌ها در هر مرحله از زندگی برای زنان

۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۱:۱۷:۴۱
کد خبر: ۱۱۰۹۶۶۶
بهترین ویتامین‌ها در هر مرحله از زندگی برای زنان
ویتامین ها و مواد معدنی ریز مغذی هایی هستند که برای زنده ماندن ضروری هستند. آنها به بدن شما کمک می کنند تا صدها کار را هر روز انجام دهد. هر یک از آنها نقش خاصی در بدن دارند و به عملکرد بدن کمک می کنند.

به گزارش برنا؛ در حالی که منبع ترجیحی این مواد مغذی یک رژیم متعادل است ، اما ممکن است در موارد خاص برای اطمینان از تأمین نیازهای خود مکمل نیز لازم باشد. در واقع زنان نسبت به مردان ، به خصوص در دوران بارداری یا شیردهی ، مستعد کمبودهای تغذیه ای هستند و بنابراین ممکن است نیاز بیشتری به مکمل ها داشته باشند.

بسته به سن ، عادات غذایی و برخی عوامل دیگر ، ممکن است لازم باشد رژیم خود را با مکمل های ویتامین های گروه B ، ویتامین D ، کلسیم و آهن پیش ببرید.

طبق دانشکده پزشکی هاروارد ، مکمل های ویتامین و مواد معدنی برای جایگزینی یک رژیم غذایی سالم و متعادل متشکل از غلات ، میوه ها و سبزیجات در نظر گرفته نشده اند. این موارد فقط در شرایط خاص باید مصرف شوند ، به عنوان مثال ، اگر قادر به تأمین نیازهای خود از طریق غذا نیستید ، یا اگر نیازهای بالایی دارید.

“دو روش وجود دارد که می تواند در صورت نیاز به مکمل بدانید: پزشک می تواند سطح خون شما را آزمایش کند ، یا می توانید رژیم خود را ارزیابی کرده و مواد مغذی را که نمی توانید از طریق غذاهای خود به دست آورید ، مکمل کنید.

علائم خاص همچنین می تواند نشان دهنده کمبودهای تغذیه ای باشد. نشانه هایی که ممکن است تغذیه شما بهینه نباشد شامل شکنندگی ناخن ها ، خشکی پوست و خونریزی لثه است.

بهترین ویتامین ها برای خانم ها کدامند؟

اینها برخی از مواد مغذی مورد نیاز شما هستند ، بسته به سن ، رژیم غذایی و سایر عوامل:

ویتامین B6: ویتامین B6 می تواند به کاهش حالت تهوع در دوران بارداری کمک کند.

ویتامین B9: این ماده مغذی به عنوان اسید فولیک نیز شناخته می شود ، از نقایص مادرزادی در نوزاد جلوگیری می کند.

ویتامین B12: این ویتامین برای عملکرد سلولهای عصبی ضروری است. بدن شما همچنین برای ساخت گلبول های قرمز به آن نیاز دارد.

ویتامین D: ویتامین D برای سلامت استخوان مهم است زیرا به بدن در جذب کلسیم کمک می کند. این ویتامین روی حیله و تزویر است زیرا پوست شما در معرض نور خورشید قرار می گیرد. با این وجود قرار گرفتن در معرض آفتاب با افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست ارتباط دارد. منابع غذایی ویتامین D کم است و کمبودها را معمول می کند.

کلسیم: کلسیم علاوه بر استحکام استخوان ها و دندان ها ، برای عملکرد عضلات ، اعصاب و قلب نیز ضروری است.

آهن: آهن برای ساخت گلبول های قرمز خون که به بدن در انتقال اکسیژن کمک می کند ، ضروری است. خانم ها بعلت قاعدگی به دلیل از دست دادن مکرر خون مستعد کمبود آهن هستند.

در ۲۰ سالگی: کلسیم و ویتامین D برای جلوگیری از پوکی استخوان در آینده ضروری است. شما روزانه به ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم و ۴۰۰ تا ۸۰۰ واحد بین المللی ویتامین D نیاز دارید. در صورت کنترل بارداری ، از مکمل های فولات و ویتامین B12 استفاده کنید.

در ۳۰ و ۴۰ سالگی: “اگر قادر به خوردن پنج یا شش وعده میوه و سبزیجات در روز نیستید ، یک مولتی ویتامین را در نظر بگیرید تا میزان مصرف خود را بهینه کنید.”

در ۵۰ سالگی و بالاتر: “زنان بعد از یائسگی نیازهای غذایی آنها افزایش یافته است. نیاز کلسیم شما به ۱۲۰۰ میلی گرم در روز و ویتامین D به ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ IU در روز افزایش می یابد.” ممکن است به مکمل های ویتامین B12 نیز نیاز داشته باشید ، زیرا با افزایش سن توانایی بدن در جذب این ویتامین از مواد غذایی کاهش می یابد.

برخی فاکتورهای دیگر نیز می توانند مکمل های غذایی را تضمین کنند:

بارداری: اگر باردار هستید ، پزشک ممکن است یک مکمل قبل از تولد را توصیه کند که حاوی مواد مغذی مانند اسید فولیک ، ویتامین B6 ، کلسیم ، آهن و DHA است. DHA یک اسید چرب اشباع نشده است که برای رشد جنین و رشد عصبی مفید است.

یائسگی: جدا از دوز بالاتر کلسیم و ویتامین D ، ممکن است لازم باشد ویتامین های B مانند B2 (ریبوفلاوین) ، B6 ، B9 (فولات) و B12 را مصرف کنید.

رژیم گیاهخواری یا گیاهخواری: در صورت رعایت رژیم گیاهخواری یا گیاهخواری ، ممکن است لازم باشد کلسیم ، آهن و ویتامین B12 را اضافه کنید ، زیرا این مواد مغذی به طور معمول در محصولات حیوانی یافت می شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز