مرتضی الویری در تذکری به شهرداری تهران :

لوایح مربوط به وضع عوارض جدید باید سریعتر به شورا ارسال شود

۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۱۰:۳۸:۳۲
کد خبر: ۱۱۱۰۲۵۵
لوایح مربوط به وضع عوارض جدید باید سریعتر به شورا ارسال شود
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر طبق ماده 50 قانون مالیات بر ارزش افزوده شوراهای اسلامی شهر و بخش موظفند هر یک از عوارض محلی جدید که تکلیف آنان در قانون مشخص نشده باشد را تا 15 بهمن هر سال برای اجرا در سال بعد تصویب و اعلام عمومی نمایند، لذا شهرداری تهران می بایست لوایح مربوط به این موارد را برای بهره مندی از این ظرفیت قانونی سریعتر به شورا ارسال نماید.

به گزارش برنا؛ مرتضی الویری، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در دویست و پنجاه و نهمین جلسه شورا با اشاره به حادثه فوت تعدادی از هموطنان در کوه های شمال تهران گفت: در ابتدا درگذشت تعدادی از عزیزان در جریان کولاک کوه های شمالی تهران را تسلیت می گویم. البته ردیفی در کمیسیون برنامه و بودجه تصویب شد که به تصویب شورا هم رسید که بر طبق آن ساماندهی گردشگاه های اطراف تهران می بایست انجام می شد. در این مصوبه  گردشگاه ها و محل هایی که برای کوه نوردی هست می بایست  ایمن سازی شود و محل هایی تعبیه می شد  تا شاهد این حوادث تلخ  نباشیم اما متاسفانه از این اعتبار چیزی استفاده نشده  و امیدواریم این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

الویری در ادامه افزود: تذکر من مربوط به ماده 50 قانون مالیات بر ارزش افزوده است که در لایحه ای که در حال حاضر به شورا نگهبان رفته و فاجعه ای برای خانواده شوراها است تبدیل به ماده 53 شده است اما حتی اگر این لایحه و ماده تصویب شود باید از سال بعد اجرا گردد لذا ما می بایست در سال جاری ماده 50 قانون مالیات بر ارزش افزوده را اجرا کنیم.

الویری بیان کرد: در تبصره یک ماده 50 قانون مالیات بر ارزش افزوده آمده که شورای های اسلامی شهر و بخش جهت وضع هر یک از عوارض محلی جدید که تکلیف آنان در این قانون مشخص نشده باشد موظفند موارد را تا 15 بهمن هر سال برای اجرا در سال بعد تصویب و اعلام عمومی نمایند.

او ادامه داد: به موجب این متن بایستی تا 15 بهمن مصوبه شورای شهر را گذرانده باشیم و در زمینه عوارض جدید مراحل طی شده باشد، لذا لازمه ی این کار این است که شهرداری لوایح مربوط به این عوارض را به شورا ارسال نماید تا از ظرفیت قانونی در این تبصره استفاده شود.

الویری افزود: البته در زمینه کرونا قرار بود بسته جدیدی از سوی شهرداری به شورا ارسال شود و قرار بود یک فوریت آن امروز مطرح شود که نمی دانیم چرا مطرح نشد با این حال  امیدواریم این موضوع مورد توجه شهرداری قرار گیرد.

نظر شما