وزیر بهداشت مطرح کرد:

آمار فوتی‌های کرونایی به زیر ۱۲۰ نفر رسید/ صفر شدن تعداد شهرهای قرمز/ ردپایی از ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور مشاهده نشده است/ نگران وسایل حمل و نقل عمومی شلوغ و برگزاری مراسم‌ها هستیم

۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۱۱:۵۰:۳۲
کد خبر: ۱۱۱۰۳۱۲
آمار فوتی‌های کرونایی به زیر ۱۲۰ نفر رسید/ صفر شدن تعداد شهرهای قرمز/ ردپایی از ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور مشاهده نشده است/ نگران وسایل حمل و نقل عمومی شلوغ و برگزاری مراسم‌ها هستیم
سعید نمکی گفت: امروز شاهد کاهش روند مرگ و میرهای کرونایی در کشور هستیم به گونه ای که آمار روزانه فوتی های ما به زیر 120 نفر رسیده است.

به گزارش برنا؛ سعید نمکی، وزیر بهداشت در برنامه رصد خانه طرح شهید قاسم سلیمانی گفت: هفته گذشته هفته ای پر التهاب برای جهان بود. جهش ویروس کرونا در انگلیس التهاب جدیدی را برای جهانیان به دنبال داشت که حتی نشانه های این ویروس در کشور ژاپن نیز مشاهده شده است.

او افزود: امروز شاهد کاهش روند مرگ و میرهای کرونایی در کشور هستیم به گونه ای که آمار روزانه فوتی های ما به زیر 120 نفر رسیده است. در چند ماه اخیر اولین روزی است با همچین رقمی مواجه می شویم. هرچند برای ما حتی مرگ یک نفر هم ناراحت کننده است.

به گفته وزیر بهداشت امروز  آمار بستری و فوت در برخی از استان ها صفر شده است. او با اشاره به نقشه کشور در 1، 11، 18، 22 ، 29 آذر و دوم دی گفت: امروز نقاط زرد در کشور افزایش یافته است. در حالی که در آذر ماه تعداد شهرهای قرمز 160 بود. اما امروز در کشور  108 نارنجی و 308 شهر زرد رنگ را داریم .

نمکی گفت: این دستاورد با همکاری وزارت راه، ارتباطات، بسیج، ناجا، سازمان صدا و سیما و... به وجود آمد. پر رنگ ترین همکاری با بسیج بوده است. در بخش های مراقبت، حمایت و نظارت بیشترین اقدامات صورت گرفته است. سازمان بسیج در بعد حمایت و مراقبت و هلال احمر در زمینه نظارت فعال بوده است.

او با اشاره به ویروس جهش یافته انگلیسی ادامه داد: تا امروز ردپایی از ویروس انگلیسی را در کشور نیافته‌ایم. اما ویروس ها نیازی به ویزا ندارند و می تواند به سرعت منتشر شوند. راهکاری به غیر از رعایت پروتکل ها برای مهار ویروس جهش یافته وجود ندارد.

وزیر بهداشت بیان کرد: وضعیت مهار کرونا در کشور مناسب است به گونه ای که شمار مبتلایان هم کاهش قابل ملاحظه ای داشته است. اما همکاران ما نگران هستند که مبادا وضعیت مواجه دوباره با گستردگی کرونا همانند اردیبهشت ماه تکرار شود. ما نگران ایاب ذهاب افراد در وسایل حمل و نقل عمومی شلوغ و برگزاری مراسم های پیش رو هستیم.

نمکی درباره خرید واکسن کرونا افزود: مسیرها برای تهیه واکسن خارجی طی شده است. برای تهیه واکسن از کوواکس و همچنین برای منابع غیر کوواکس هم اقدامات لازم انجام شده است. امروز هم با یکی از سفیران نشست داریم تا از منابع مختلف دیگر واکسن را تامین کنیم.

وزیر بهداشت و درمان درباره واکسن تولید داخل گفت: مردم ما باور کنند که ما در زمینه تولید واکسن توانمند هستیم و قدمت یک قرن در تولید واکسن در انیستیتوی پاستور و رازی را داریم.

به گفته او تست انسانی واکسن کرونای تولید داخل از این هفته آغاز می شود.

نمکی با بیان اینکه در هفته اخیر به بانوی بزرگوار دانشمند کشورمان در زمینه تولید واکسن داخلی حمله شده است، افزود: می دانم که او توانمند تر از گذشته وارد صحنه‌ی عمل می‌شود. تولید واکسن داخلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. امید است کاهش مرگ‌ها و بستری‌ها بیش از پیش ادامه پیدا کند.

//انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز