معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

پس از ۲۶ بار شکست اندیشکده تعاون افتتاح شد/ برگزاری اولین مجمع الکترونیکی تعاون/ فاز دوم سامانه جامع هوشمند تعاون دهه فجر افتتاح می شود

۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۱۳:۱۶:۱۲
کد خبر: ۱۱۱۰۴۳۰
پس از ۲۶ بار شکست اندیشکده تعاون افتتاح شد/ برگزاری اولین مجمع الکترونیکی تعاون/ فاز دوم سامانه جامع هوشمند تعاون دهه فجر افتتاح می شود
محمد کبیری گفت: برای افتتاح اندیشکده تعاون و مرکز نوآوری توسعه تعاون 26 بار شکست خوردیم اما باز تلاش کردیم تا اینکه بالاخره موفق شدیم.

به گزارش برنا؛ محمد کبیری، معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاح اندیشکده تعاون و مرکز نوآوری توسعه تعاون گفت: امروز به منظور برگزاری آیین افتتاحیه منتا و افتتاح رسمی اندیشکده تعاون دور هم جمع شدیم، اگرچه اندیشکده تعاون مدتی ست فعالیت خود را به‌صورت غیررسمی آغاز کرده و خروجی بسیار خوبی داشته اما امروز در ساختمان مرکز نوآوری جمع شدیم تا این اندیشکده را به صورت رسمی افتتاح کنیم و شاهد دستاوردهای خوبی باشیم.

او افزود: آنچه امروز می بینیم بابت عنایت خداوند متعال، راهبری آقای شریعتمداری؛ وزیر کار و حاصل تلاش شبانه روزی و یکساله همکاران در وزارت تعاون است.

کبیری تصریح کرد: بانک توسعه تعاون، صندوق ضمانت تعاون، اعضای هیات مدیره هر دو مجموعه یک کار گروهی بسیار خوبی انجام دادند که تاکنون نداشتیم و همکاری آنها باعث شد زیست بوم بخش تعاون متولد شود که انشالله با همکاری معاونت علمی و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی مسیر توسعه تعاون را بیش از بیش سرعت ببخشیم.

او افزود: تغییر صبوری، استمرار در کار و توکل به خدا را می طلبد ما در دوره اخیر با دستورات وزیر کار و رویه ای که داشتیم، دو رویکرد اصلی در بخش تعاون را دنبال کردیم که اولین رویکرد توسعه دولت الکترونیک بود که علی رغم همه اتفاقات خوب و بد، توانستیم سامانه بخش هوشمند تعاون را راه اندازی کنیم تا تعاونی ها در اتاق شیشه ای قرار بگیرند و اعتماد از دست رفته مردم احیا شود.

کبیری اظهار کرد: سامانه جامع هوشمند تعاون وارد فاز دوم شده و در دهه فجر از فاز دوم آن رونمایی به عمل خواهد آمد.

او افزود: توسعه نوآوری و حمایت هدفمند از تعاونی ها رویکرد دوم ما بود که امروز یکی از اصلی ترین نقطه عطف آن به وقوع پیوست.

کبیری بیان کرد: با همکاری جهاد دانشگاهی توانستیم شبکه بزرگی از اساتید دانشگاهی تشکیل دهیم تا درنهایت یک اتاق فکر بزرگی را در سطح کشور داشته باشیم. .

او افزود: ما اتاق های فکر با محوریت اندیشکده تعاون داریم که توانستند با برنامه‌ریزی ها در کوتاه ترین زمان به ما کمک کنند. انشالله با افتتاح رسمی آن بتوانیم ارتباط مناسب تری با ارکان حاکمیت اعم از مجلس شورای اسلامی داشته باشیم و کارهای پژوهشی با کمیسیون اقتصادی و اجتماعی انجام دهیم.

کبیری عنوان کرد: توانستیم پنجره واحد خدمات برای تعاونی ها اعم از ارائه تسهیلات، مشاوره تعلیم اجتماعی، آموزش های ارزی، مشاوره های حقوقی و پیشخوان دولت ایجاد کنیم و این خدمات را به تعاونی ها ارائه دهیم.

او افزود: ما امکان ایجاد صندوق های خطرپذیر را  ایجاد کردیم و توانمندسازی تعاونی ها را از طریق آموزش های آنلاین و حضور استارت آپ ها دنبال کردیم تا در نهایت کارهای جدیدی در بحث توسعه دولت الکترونیک ایجاد کنیم .

کبیری تصریح کرد: اولین مجمع الکترونیکی بخش تعاون  برگزار شد که در آینده توسعه پیدا خواهد کرد و در حال حاضر با کمک شرکت های دانش بنیان اولین شتاب دهنده را مستقر کردیم.

او افزود: زیست بوم نوآوری و فناوری بخش تعاون با کمک همه متولد شد و کار خود را آغاز کرد و امیدوارم سرعت خدمات رسانی به تعاونی ها بالا باشد.

کبیری در ادامه گفت: ما برای افتتاح این اندیشکده 26 بار شکست خوردیم اما باز تلاش کردیم تا بالاخره موفق شدیم.

او بیان کرد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کمک داریم تا مواد قانونی که به تعاونی ها کمک میکند اجرایی و عملیاتی شود و اگر نیاز به اصلاح دارند سریع تر اصلاح شوند.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز