وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد؛

اختصاص خط اعتباری با نرخ ۱۲ درصد به تعاونی‌ها/ کمک ۳۰ میلیارد تومانی معاونت رئیس جمهور به اندیشکده تعاون/ دولت را قوی تحویل می‌دهیم

۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۱۴:۴۴:۴۵
کد خبر: ۱۱۱۰۵۳۳
اختصاص خط اعتباری با نرخ ۱۲ درصد به تعاونی‌ها/ کمک ۳۰ میلیارد تومانی معاونت رئیس جمهور به اندیشکده تعاون/ دولت را قوی تحویل می‌دهیم
محمد شریعتمداری گفت: با کمک معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری۳۰ میلیارد تومان به توسعه فعالیت مراکز نوآوری در تهران و شهرستان ها اختصاص یافته است.

به گزارش برنا؛ محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاح اندیشکده تعاون و مرکز نوآوری توسعه تعاون که به همت محمد کبیری، معاون تعاون وزارت کار راه اندازی شد، گفت: بسیار خوشحالیم در یک نقطه عطف تاریخی قرار داریم و امروز اندیشکده تعاون و مرکز نوآوری توسعه تعاون را افتتاح می کنیم.

او افزود: حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله محمد پورابراهیمی و مهدی عیسی زاده و سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نشان از اهمیت این موضوع دارد مخصوصا اینکه در دوره مدیریت  ستاری فعالیت شرکت های دانش بنیان اوج گرفت.

شریعتمداری تصریح کرد: قانون اساسی ساختار اقتصادی ایران را به بخش دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم می‌کند و تامین استقلال اقتصادی جامعه و ریشه کن کردن فقر و محرومیت را ناشی از فعالیت تعاونی می داند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: با وجود همه تلاش هایی که انجام شده به نظر می‌آید نمره قبولی نداریم و کماکان شاهد تمرکز ثروت در جمع خاصی هستیم و دولت به عنوان کارفرمای بزرگ فعالیت میکند.

شریعتمداری عنوان کرد: فرهنگ اقتصاد ایران به تعاونی نزدیک تر است بنابراین امیدوارم در روزهای باقی مانده دولت، مسیر تقویت تعاونی ها را ادامه دهیم تا با اوج قدرت به دولت بعدی واگذار شود.

او افزود: درحال حاضر 11 مرکز اندیشکده تشکیل شده و انشاالله تا 22 مرکز توسعه پیدا خواهد کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: معمولا افتتاح روز آغاز فعالیت یک نهاد است اما اندیشکده فعالیت خود را آغاز کرده و فقط به صورت رسمی افتتاح می شود.

او ادامه داد: امروز دو کار بسیار مهم در حوزه تعاون رقم می خورد که افق جدیدی را پیش روی تعاونی ها باز می‌کند یکی "منتا" که در نوآوری بخشی و توسعه فعالیت تعاونی های نوآورانه به ما کمک می‌کند یکی هم اندیشکده تعاون که با کمک جهاد دانشگاهی تاسیس شده و در یازده نقطه‌ کشور در حال فعالیت است و تا پایان سال تعدان آن به ۲۲ نقطه افزایش پیدا می‌کند.

شریعتمداری گفت: در این مرکز‌ پنجره واحد به وجود آمده که سازمان تامین اجتماعی، بانک توسعه تعاون و بخش‌ مالیانی در این مرکز حضور دارند تا خدمات ویژه ای به تعاونی‌ها ارایه دهند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: خط اعتباری با نرخ ۱۲ درصد در اختیار تعاونی ها قرار گرفته و همچنین با کمک سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ۳۰ میلیارد تومان به توسعه فعالیت مراکز نوآوری در تهران و شهرستان ها اختصاص یافته است.

نظر شما