رئیس پلیس پایتخت خبر داد:

کشف یک کامیون کابل مخابرات/پیمانکار عامل سرقت بود/قطع ارتباط تلفنی ۲۵۰۰ نفر از شهروندان

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۰۵:۳۲:۰۶
کد خبر: ۱۱۱۱۸۵۹
کشف یک کامیون کابل مخابرات/پیمانکار عامل سرقت بود/قطع ارتباط تلفنی ۲۵۰۰ نفر از شهروندان
سردار حسین رحیمی از دستگیری یکی از باندهای سرقت کابل مخابرات در شهر تهران خبر داد.

به گزارش برنا؛ سرقت کابل و تجهیزات شبکه های توزیع برق و مخابرات یکی از مصادیق سرقت اموال دولتی است که تقریبا از سال 1377 شروع و در حال حاضر نیز به سبب گران شدن فلزاتی چون مس و آلومینیوم، در حال افزایش است. سرقت کابل های برق و تجهیزات برق رسانی به علت اهمیت موضوع و گسترش و وسعت آن، می تواند امنیت و آسایش عمومی جامعه را به مخاطره اندازد.

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت در خصوص یکی از پرونده های این حوزه به خبرنگار برنا گفت: در روزهای گذشته یک باند سه نفره در حوزه سرقت سرقت اموال عمومی دستگیر شدند که از آن ها یک کامیون کابل مخابرات مسروقه کشف شد.

کابل

او افزود: یکی از این افراد پیمانکار شرکت مخابرات بوده و از اعتماد این شرکت سواستفاده کرد. این فرد خود اقدام به سرقت کابل های بزرگ مخابرات کرده و خود نیز شخصا گزارش سرقت داده و مجددا خود اقدام به نصب این کابل ها می کرده است.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: این باند نزدیک به 12 میلیارد ریال به شرکت مخابرات خسارت وارد کرده و اقدامات آن ها منجر به قطع ارتباط 2500 مشترک در تهران شده بود. این افراد پس از قطع 6 متر از شبکه یک کیلومتر از شبکه را برای ترمیم جا به جا می کردند.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: کابل های سرقتی توسط این باند در بازار آزاد به فروش می رسید. این افراد با استفاده از اهرم دریچه های مخابرات را باز کرده و کابل ها را برش داده و خارج می کردند. دریچه ها را نیز به سرقت می برده اند و در میان کشفیات از آن ها نیز موجود است.

کابل

سردار رحیمی در پایان گفت: ارزش کابل های سرقتی 12 میلیارد ریال بوده است و این باند سبب شده بودند تا یک روز ارتباط تلفنی شهروندان قطع شود. این افراد از خودروی پیمانکار مخابرات نیز استفاده می کردند و سبب می شده است تا کسی به آن ها مشکوک نشود اما با تیزهوشی مامورین انتظامی این باند دستگیر و منهدم شد. 

//انتهای پیام: 4

نظر شما