تخریب ۸۰ ویلای غیرمجاز در منطقه خوش آب و هوا

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۲۰:۵۲:۴۱
کد خبر: ۱۱۱۲۰۳۵
تخریب ۸۰ ویلای غیرمجاز در منطقه خوش آب و هوا
فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی از تخریب 80 ویلای غیرمجاز و آزادسازی بیش از 40 هکتار از اراضی کشاورزی "بستان آباد" از چنگ زمین خواران خبر داد.

به گزارش برنا؛ سردار"حسین عبدی" درباره جزئیات این خبر، گفت: به منظور حمایت از بخش کشاورزی و تولیدات داخلی، طرح جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرستان بستان آباد به اجرا در آمد .

ارشدترین مقام انتظامی استان تصریح کرد: در این طرح ماموران انتظامی "بستان آباد" در اجرای دستور قضائی 80 ویلای غیر قانونی در زمین های کشاورزی که اقدام به تغییر کاربری غیر مجاز کرده بودند را شناسایی کردند.

سردار"عبدی" با بیان اینکه پس از هماهنگی های قضائی و حضوردادستان شهرستان، در عملیاتی ضربتی واحدهای ساختمانی و اراضی محصور با رعایت کلیه حقوق شهروندی وضوابط تخریب شدند، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح بیش از 40 هکتار از اراضی کشاورزی از چنگ زمین خواران آزاد و در اختیار بخش کشاورزی و زراعی این شهرستان قرار گرفت.

او با بیان اینکه واحدهای ساختمانی و سازه های ایجاد شده در این زمین ها تخریب شد، گفت: ارزش ریالی این زمین ها بنا بر اعلام کارشناسان بالغ بر 700 میلیارد ریال برآورد شده است و با اجرای این طرح 15 هکتار از اراضی مرغوب کشاورزی از چنگ سوداگران زمین خارج و در اختیار بخش تولید در بحث کشاورزی و زراعت شهرستان "بستان آباد" قرار گرفت.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی در پایان از شهروندان درخواست کرد قبل از خرید هرگونه زمین و باغ و یا احداث بنا و حصارکشی، نسبت به دریافت مجوز لازم از مراجع ذیصلاح در مورد موقعیت و شرایط زمین برای خریداری و یا هرگونه ساخت و ساز از اداره جهاد کشاورزی محل مورد نظر خود استعلام کنند.

نظر شما