حاج قاسم با شهادتش ماندگار شد

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۰۹:۲۷:۵۵
کد خبر: ۱۱۱۲۱۵۴
حاج قاسم با شهادتش ماندگار شد
معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی با کمترین امکانات در مقابله با دشمن موفق بود. او با شهادتش ماندگار شد. نمی توان اسطوره های تاریخی ملل را با حاج قاسم مقایسه کرد.

به گزارش برنا؛ مراسم بزرگداشت سردار شهید سلیمانی با حضور حسن اکبری، معاون دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین سید هاشم الحیدری، معاون فرهنگی حشد الشعبی عراق صبح امروز در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در این مراسم گفت: با بررسی تاریخ در برهه ای از زمان دنیا در امپریالسیم آمریکا و اتحادیه شوروی به سر می برد. در آن زمان کشور مستقلی وجود نداشتند. این دو به‌دنبال مخالفت با دین بودند. تلاش و امکانات بشری به دلیل این بود که انسان‌ها را از اعتقادات خود خارج کنند. انقلاب اسلامی با شعار دین و آمیزه دینی به فعالیت پرداخت. امام (ره) این افتخار را آفرید و بشریت را نجات داد.

به گفته او بعد از جنگ جهانی دوم انسان اومانیسم مطرح شد. تمامی ثروت بشری نیز به سمت سلطه گری پیش می رفت. اما انقلاب اسلامی به این سمت رفت تا این باور از مرزها بیرون رفت  و تقابل گفتمان مطرح شد.

اکبری تاکید کرد: بعد از فروپاشی شوروی نظم نوین با قلدری آمریکا بروز کرد. در ادبیات سیاسی دنیا نیز خواسته های خود را به اساتید دنیا منتقل کرده بودند. قدرت هژمون را مطرح کردند و خواستار اطاعت کشورهای ضعیف بودند. آمریکا خواستار در سلطه قرار دادن جهان و مقابله با تمدن اسلامی بود.

معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی ادامه داد: هم اکنون آمریکا 50 هزار نیروی نظامی در خلیج فارس مستقر کرده است. حاج قاسم جلوی این طرح های آمریکایی در منطقه ایستاده است.

 به گفته او  آمریکا بعد از جنگ 23 روزه داعش را ساخت تا یک دین جدید را طراحی کرده و با توسعه نا امنی در جهان اسلام آمریکا ماندگار شود. اما با تدبیر سردار سلیمانی این مقوله به پایان رسید. سردار گفته بود که سه ماه بعد پرونده این مسئله پیچیده می شود.

اکبری گفت: در یک نتیجه گیری بحث بر این است که آمریکا قدرتش افول نداشته است. قدرت آمریکا و رژیم صهیونیستی از هم فرو می پاشد. اوج خواسته ما تربیت و نجات بشر است. جنگ به معنای ابتدای وجود ندارد و در این شرایط ایستاده و دفاع می کنیم. امام حسین «ع» در ظهر عاشورا به دنبال تربیت افراد بود. تقویت مقوله تربیت در جهان بهترین انتقام از بشریت است.

به گفته او حاج قاسم ویژگی‌های متعدد داشت. او با ظلم مقابله کرده و عدالت را رعایت می کرد.

اکبری افزود: ویژگی های فردی حاج قاسم شامل اخلاص، تدبیر، شجاعت،  شهادت طلبی و مجاهدت بود.

معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی تاکید کرد: حاج قاسم با کمترین امکانات در مقابله با دشمن موفق بود. او با شهادتش ماندگار شد و در اوج جنگ صمیمیت و محبت خاصی نسبت به خانواده شهدا داشت. هرگز نمی توان اسطوره های تاریخی ملل را با حاج قاسم مقایسه کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز