وزیر بهداشت خبر داد:

کاهش مرگ و میر های کرونایی در کشور/ رد پای ویروس انگلیسی در کشور مشاهده نشده است/ از منابع معتبر واکسن کرونا خریداری می کنیم/ مردم را برای تزریق واکسن کرونا معطل تولید داخل نمی کنیم

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۱۲:۱۷:۳۰
کد خبر: ۱۱۱۲۳۱۴
کاهش مرگ و میر های کرونایی در کشور/ رد پای ویروس انگلیسی در کشور مشاهده نشده است/ از منابع معتبر واکسن کرونا خریداری می کنیم/ مردم را برای تزریق واکسن کرونا معطل تولید داخل نمی کنیم
سعید نمکی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در کشور گفت: برای واردات واکسن کرونا خارجی اقداماتی انجام داده ایم. منتظر تولید داخل نمی نشینم و مردم را معطل نمی کنیم. البته بنده و اطرافیانم منتظر واکسن ملی هستم اما واکسن را از منابع معتبر خریداری و در اسرع وقت به دست مردم می رسانیم.

به گزارش برنا؛ سعید نمکی، وزیر بهداشت طی بازدید از رصد خانه طرح شهید سلیمانی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا و تبریک سال نو میلادی به مسیحیان کشور و با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در ایران گفت: با کاهش نرخ مرگ و میر  به دلیل رعایت پروتکل ها مواجه هستیم.

او افزود: میزان رعایت پروتکل های با تعداد مرگ و میرها ارتباط دارد. برای مثال در استان قم میزان پروتکل ها به میزان قابل توجهی افزایش یافته و به نسبت مرگ و میرها کاسته شده است. با رعایت پروتکل ها در استان یزد  هم میزان مرگ و میر و بستری کاهش پیدا کرده است.

وزیر بهداشت گفت: در استان مازندران هم رعایت پروتکل‌‎ها از متوسط کشوری کمتر بوده و ابتلا و مرگ و میر هم رو به افزایش است.

نمکی ادامه داد: به مدیران علوم پزشکی، سازمان های مردم نهاد، بسیج  و ... گوش زده شده که مبادا مردم دچار عادی انگاری شوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در طرح شهید سلیمانی 560 هزار نفر در تیم‌های رهگیری فعال هستند. در این میان از  در بسیج 30 درصد، نظام سلامت 32 درصد و باقی سازمان های کمک کننده همچون سفرای سلامت، هلال احمر و... حضور دارند. همچنین11 هزار تیم همکاری از سوی دستگاه های مختلف فعال هستند. در ا ین زمینه 35 درصد بسیج،  14 درصد هلال احمر و 20 درصد بخش سلامت در کنار هم فعالیت می کنند.

او با بیان اینکه حمایت‌های افراد کرونایی در منزل و قرنطینه انجام می‌شود، افزود: تعداد قابل توجهی مراکز خدمات رسان با همکاری شهرداری ها فعالیت می کنند.

او درباره ویروس جدید انگلیسی  و ردیابی های آن گفت:  دانشگاه های علوم پزشکی در حال رصد هستند. طی روزهای اخیر 3 نفر از افراد از  انگلیس به کشور آمدند و  علامت دار بودند که بلافاصله رد یابی شدند. با اینکه پی سی آر این افراد منفی بود.

نمکی افزود: شب گذشته به ما خبر دادند که وضعیت کرونای هر سه مورد منفی است. تا این لحظه رد پای کرونای انگلیسی در ایران دیده نشده اما این به این معنا نیست که همه دروازه‌های کشور را بسته ایم و ممکن است با ویروس وارداتی مواجه شویم. رعایت فاصله اجتماعی و دیگر پروتکل ها باید مدنظر قرار بگیرد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: همزمان با شهادت حضرت فاطمه (س) تقاضا می شود برای احترام به روح آن بانوی بزرگوار از مراسم خانگی و جمعی پرهیز شود تا فردی دچار بیماری نشود. همان طورکه در مراسم حضرت سید الشهدا از مردم خواستیم.

او درباره برگزاری مراسم شهید سلیمانی گفت: برای مراسم شهید سلیمانی هم با فرمانده سپاه صحبت شده است و ایشان هم تاکید بر رعایت پروتکل‌‎ها کرد. همه این افراد مطیع ستاد کرونا هستند. امروز تمامی همراهان شهید سلیمانی یاران بسیجی خانه خانه به دنبال ویروس کرونا می‌‎گردند. برای بزرگداشت روح آن شهید باید پروتکل‌ها را رعایت کرد. بنده از تمامی افراد که کمک می کنند تشکر می کنم.

نمکی با بیان اینکه از همکارانم  خواستم که مبادا با کاهش بستری رعایت پروتکل‌ها کم رنگ شود، تصریح کرد: عزیزان در استان مازنداران باید دقت کنند. در نقاط نارنجی باید به شکستن زنجیره و افزایش تست و مراجعه خانه خانه اقدام کرد.

او ضمن تبریک تزریق اولین تست انسانی گفت: برای واردات واکسن کرونا خارجی اقداماتی انجام داده ایم. منتظر تولید داخل نمی نشینم  و مردم را معطل نمی کنیم. البته بنده و اطرافیانم منتظر واکسن ملی هستم اما واکسن را از منابع معتبر خریداری و در اسرع وقت به دست مردم می رسانیم.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز