تاسیس مدرسه تربیتی شهید سلیمانی در دانشگاه فرهنگیان

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۱۲:۰۸:۵۰
کد خبر: ۱۱۱۲۴۲۱
تاسیس مدرسه تربیتی شهید سلیمانی در دانشگاه فرهنگیان
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دانشگاه فرهنگیان، تاسیس مدرسه تربیتی شهید سلیمانی را یکی از مهم ترین طرح های ملی این دانشگاه معرفی و اظهار کرد با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در دانشگاه، تاسیس این مدرسه با حضور افراد خردمند، عالم و با انگیزه از میان استادان، دانش آموختگان و دانشجو معلمان کلید خواهد خورد.

 به گزارش برنا؛ آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی، همزمان با ایام فاطمیه و اربعین شهید فخری زاده با حضور اکبری معاون دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی، حجت الاسلام سید هاشم الحیدری، معاون فرهنگی حشدالشعبی عراق، حداد عادل عضو هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، رئیس دانشگاه، اعضای هیات رئیسه و جمعی از کارکنان دانشگاه فرهنگیان در مکان سالن شهید باهنر این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام دادگر، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دانشگاه با تاکید بر شخصیت والای شهید قاسم سلیمانی، تکریم شهید سلیمانی را کم ترین وظیفه عموم خواند و تصریح کرد: حفظ یاد، نام، منش، تفکر، باور، مرام، ایمان و تعظیم در برابر چنین شخصیت ملی کشور، لازم و ضروری است.

این مقام مسئول، توجه بیش از پیش به مکتب تربیتی شهید سلیمانی را از وظایف خطیر دانشگاه فرهنگیان، نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش کشور برشمرد و افزود: باید گام دوم انقلاب اسلامی را با نگاه به مکتب شهید قاسم سلیمانی پیوند زد.

او با اشاره به حضور مومنانه مردم ایران در مراسم تشییع و بزرگداشت شهید والا مقام سلیمانی تاکید کرد: حرکت توام با اخلاص، نزول و کسب برکات را به همراه دارد. یقیناً برکات این حرکات جمعی نیز ماندگار است.

حجت الاسلام دادگر، با تاکید بر نیاز به تفکر و مکتب تربیتی شهید سلیمانی، تشریح و تبیین تفکر و مکتب این شهید بزرگوار را از اهم وظایف اعلام و خاطر نشان کرد: بیان عالمانه تفکر و بینش سلیمانی، نیازمند ساعت ها تفکر، کار و تالیف و تصنیف است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دانشگاه فرهنگیان، تاسیس مدرسه تربیتی شهید سلیمانی را یکی از مهم ترین طرح های ملی دانشگاه فرهنگیان معرفی کرد و اظهار داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته در دانشگاه، تاسیس این مدرسه با حضور افراد خردمند، عالم و با انگیزه از میان استادان، دانش آموختگان و دانشجو معلمان کلید خواهد خورد.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، این اقدام و فعالیت را گامی مهم در راستای بهره مندی دانشجو معلمان و نسل جوان از این میراث و گنجینه گرانبها ذکر کرد و گفت: تحول به معنای واقعی، تحولی که حضرت امام خمینی(ره) فراروی ما قرار دادند، تحولی که نگاه انقلاب است، توسط معلمان گام دوم انقلاب رقم خواهد شد و این تحول، زمینه ساز ظهور است.

حجت الاسلام دادگر، مکتب شهید سلیمانی را مکتبی رشد دهنده، شتاب دهنده، تربیت کننده و انسان ساز عنوان و تصریح کرد: این مکتب به مثابه تجلی عینی مکتب امام است. اگر خواهان مکتبی همچون مکتب امام هستیم، یقیناً مکتب این شهید والا مقام نمونه ای بی بدیل و کم نظیر است.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، شهید سلیمانی را الگویی بی نظیر برای همه نسل‌ها معرفی و یادآور شد: دشمن باید بداند سلیمانی های بسیاری به دست حاج قاسم تربیت شده است که با شهادت او تاریخ این مرز و بوم در راه مبارزه با دشمنان مستدام و پایدار است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دانشگاه فرهنگیان، در پایان ابراز امیدواری کرد: با برپایی این نشست ها و همایش ها شاهد خروجی هایی مومنانه و عالمانه به نفع نسل پیش روی خود باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز