استاندار تهران خبر داد:

احتمال تعطیلی پایتخت به دلیل آلودگی هوا

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۱۷:۰۹:۵۹
کد خبر: ۱۱۱۲۶۱۱
احتمال تعطیلی پایتخت به دلیل آلودگی هوا
استاندار تهران اعلام کرد:‌ با توجه به پایداری آلودگی هوا، احتمال تعطیلی دو روزه تهران در هفته آینده وجود دارد.

به گزارش برنا؛ انوشیروان محسنی بندپی عصر چهارشنبه در حاشیه جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا به خبرنگاران گفت: با توجه به غلظت آلاینده ها در صورت تصویب هیات دولت احتمال تعطیلی یک تا دو روز در هفته آینده وجود دارد.

وی افزود: در همین رابطه موارد را به معاون اول رئیس جمهور اطلاع رسانی کرده‌ایم و در صورت تایید اجرایی خواهد شد.

استاندار تهران تاکید کرد:‌ طبق پیش بینی هواشناسی تا هفته آینده پایداری هوا را داریم از این رو دومین جلسه اضطرار آلودگی هوا تشکیل شد.

وی با اشاره به میزان بالای مصرف گاز در استان تهران اظهار گفت: امسال میزان مصرف گاز خانگی در استان تهران ۱۲۲ میلیون مترمکعب بود که در ۲۰ سال اخیر رکورد زد.

وی به شهروندان توصیه کرد: اگر به میزان یک درجه از مصرف وسایل گرمایشی کم شود صرفه جویی خوبی است و کمک می کند تا نیازمندی های صنایع برای گاز که سبب قطع گاز آن ها شده، جبران شود.

بندپی ادامه داد: صداو سیما در ترویج و تشویق مردم به صرفه جویی در مصرف گاز اقدام کند، چرا که همکاری و همراهی مردم در کاهش مصرف سوخت و سایر اقدامات سبب می شود تا آلایندگی هوا به حدی نرسد که سلامت آحاد جامعه را به خطر بیندازد.

وی خاطرنشان کرد: طبق مصوبه ۶ دی ماه ستاد ملی کرونا مبنی بر تفویض اختیار به استانداران جهت کنترل آلودگی هوا به ویژه برای استان های تهران و البرز، دستگاه هایی مسئول در این جلسه طبق تقسیم کار صورت گرفته مکلف شدند تا اقدامات را پیگیری کنند.

توقف فعالیت های ساختمانی

استاندار تهران یادآور شد: در این جلسه مقرر شد کلیه فعالیت های ساختمانی که ذرات معلق را در هوا متصاد می کنند متوقف شوند و موارد استثنایی با معاونت عمرانی استانداری هماهنگی شود؛ همچنین در جلسه گذشته تردد کامیون ها در شب ممنوع شده بود که اکنون طبق مصوبه ستاد ملی، تردد کامیون هایی که عمر بالای ۲۰ سال دارند ممنوع است.

وی با اشاره به سهم ۱۰ تا ۱۲ درصدی موتورسیکلت ها در آلودگی هوا گفت: ۳ میلیون موتور سیکلت در تهران داریم که زیر ۵۰ مورد معاینه فنی دارند و تکلیف شده تا راهور نسبت به توقف موتور سیکلت های فاقد معاینه فنی اقدام کند، ضمن اینکه همه دستگاه های دولتی، بنگاه های اقتصادی، صنوف و شرکت هایی که از موتور و پپک موتوری استفاده می کنند ملزم شدند که از موتور سیکلت های فاقد معاینه فنی استفاده نکنند.

نظر شما