وزیر آموزش و پرورش:

سردار سلیمانی به عنوان الگوی بزرگ در تاریخ نظام تعلیم و تربیت ایران ثبت می شود

۱۳۹۹/۱۰/۱۱ - ۰۹:۵۰:۱۴
کد خبر: ۱۱۱۲۸۴۷
سردار سلیمانی به عنوان الگوی بزرگ در تاریخ نظام تعلیم و تربیت ایران ثبت می شود
محسن حاجی میرزایی گفت: تلاش می‌کنیم این الگوی بزرگ در تاریخ نظام تعلیم و تربیت ایران ثبت شود و آیندگان از این تربیت خاک همت جویند.

به گزارش برنا؛ محسن حاجی میرزایی صبح امروز 11 دی با سفر به کرمان در جشنواره سرباز وطن (نسل سلیمانی) ویژه برنامه بزرگداشت اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی شرکت کرد. وی با حضور بر سر مزار این شهید بزرگ یاد و خاطره وی را گرامی داشت.

حاجی میرزایی  دراین مراسم گفت: امروز به نمایندگی از خیل عظیم فرهنگیان، مدیران، معلمان و دانش‌آموزان که دلشان به عشق اینجا می‌تپد و دوست داشتند که امروز اینجا بودند و به ساحت این شهید بزرگوار ادای احترام می‌کردند، در این مراسم حضور دارم.

او با حضور بر سر مزار سردار سلیمانی تاکید کرد: در فرهنگ دینی ما، شهید، شاهد، گواه و حجت بر همه بندگان خداوند است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد:  زندگی شهیدان تنها در لحظه شهادتشان، فهمیده نمی‌شود بلکه یک حیات ابدی است و نقطه عطف آن به شهادت رسیدن است. شهید برای رسیدن به این نقطه مسیر پر پیچ و خمی را طی کردند و سختی‌های فراوان را به جان خریدند. یک چنین نقطه عطف باشکوهی محصول یک زندگی باشکوه است.

حاجی میرزایی گفت: امروزه آمدم تا بگویم که نظام تعلیم و تربیت درصدد پرورش انسان‌هایی است که الگوی آنها شهید سلیمانی، الگوی آگاهی، دشمن ستیزی، مقاومت، اخلاص ، سخت کوشی و فداکاری است.

او با بیان اینکه دانش‌آموزان ما  خدمات و اقدامات ارزنده شهید سلیمانی  را مشاهده کرده اند گفت: سردار سلیمانی در قلب‌های تمام مردم ایران جایگاه عظیمی دارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در زمان شهادت حاج قاسم، مدارس باز بود گفت: در آن زمان من به چند مدرسه سر زدم و وقتی از دانش‌آموزان ابتدایی که سوگوار شهید سلیمانی بودند می‌پرسیدم چرا سوگوار شهید سلیمانی هستید؛ پاسخ‌هایی می‌دادند که نشان می‌داد جامعه عمیقا فهمیده است سردار سلیمانی چه فردی بود.

حاجی میرزایی افزود: تلاش می‌کنیم این الگوی بزرگ در تاریخ نظام تعلیم و تربیت ایران ثبت شود و آیندگان از این تربیت خاک همت جویند.

 

نظر شما