جزئیات طرح آمایش سرزمینی اشتغال کشور توسط کمیته امداد

۱۳۹۹/۱۰/۱۲ - ۱۰:۲۲:۳۷
کد خبر: ۱۱۱۳۱۶۲
جزئیات طرح آمایش سرزمینی اشتغال کشور توسط کمیته امداد
رئیس کمیته امداد از انجام طرح آمایش سرزمینی برای شناخت ظرفیت‌های اشتغال در مناطق مختلف کشور خبر داد.

به گزارش برنا؛ سید مرتضی بختیاری، در نشست شورای اشتغال استان بوشهر با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب پیرامون توانمندسازی و ایجاد درآمد مستمر با حفظ تکریم خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد گفت: بر همین اساس موضوع ایجاد اشتغال و خودکفایی به عنوان اولویت کار در این نهاد در دستور کار قرار گرفته است.

او ادامه داد: به جز سالمندان و بیماران صعب‌العلاج که از حمایت‌ دائمی امداد برخوردارند، برای دیگر اقشار توانمندسازی و خروج از چرخه حمایت برنامه‌ریزی شده است.

رئیس کمیته امداد تصریح کرد: با هدف مدیریت ظرفیت‌های اشتغال مناطق مختلف، با کمک دانشگاه‌های مطرح کشور، طرح آمایش سرزمینی اشتغال را انجام شده است به گونه‌ای که در این اطلس می‌دانیم در هر نقطه کشور چه ظرفیت‌هایی برای اشتغال و توانمندسازی وجود دارد.

بختیاری عنوان کرد: با استفاده از راهبران شغلی، زمینه اشتغال خانواده‌های تحت پوشش را فراهم کرده‌ایم به گونه‌ای که سهم اشتغال کشور از مسیر راهبران شغلی به ۵۰ درصد رسیده است.

او با اعلام این که سهم کمیته امداد در موضوع اشتغال کشور قابل توجه است، گفت: در حالی که در قالب برنامه ششم توسعه کشور سالانه باید ۷۰ هزار شغل ایجاد کنیم، اکنون که در سال چهارم برنامه قرار داریم تاکنون ۴۱۵ هزار شغل ایجاد کرده‌ایم.

رئیس کمیته امداد با اعلام این که نظارت‌ها بر طرح‌های اشتغال‌زایی مددجویان مستمر است، اظهار کرد: این نظارت‌ها به شکل سیستمی و میدانی انجام می‌شود و تسهیلاتی که برای اشتغال تخصیص می‌یابد کمترین حد انحراف و زیان در آن دیده می‌شود.

نظر شما