رئیس پلیس پایتخت:

رستوران ها و مجتمع ها برای استفاده از بی سیم باید مجوز اخذ کنند/استفاده از بی سیم بردکوتاه بدون اخذ مجوز ممنوع است

۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۰۵:۱۸:۲۸
کد خبر: ۱۱۱۳۲۵۹
رستوران ها و مجتمع ها برای استفاده از بی سیم باید مجوز اخذ کنند/استفاده از بی سیم بردکوتاه بدون اخذ مجوز ممنوع است
سردار حسین رحیمی گفت: جمع آوری بی سیم ها حتی با برد کوتاه در دستور کار پلیس است.

به گزارش برنا؛ ‌قانون استفاده از بی‌سیم‌ های اختصاصی و غیر حرفه‌ای ‌مصوب 1345.11.25 بیان می کند که برای دایر کردن هر ایستگاه ارتباط رادیویی اختصاصی و یا غیر حرفه‌ای باید از وزارت پست، تلگراف و تلفن پروانه دریافت شود. کسانی می‌توانند به عملیات رادیویی غیر حرفه‌ای اشتغال ورزند که از وزارت پست، تلگراف و تلفن گواهی‌نامه مخصوص اخذ کرده باشند. ارتباط رادیویی غیر حرفه‌ای نوعی ارتباط رادیویی است که به منظور خودآموزی علمی و عملی و بررسی های فنی بین افراد مجاز برقرار ‌می‌ شود. استفاده‌ کننده از ارتباط رادیویی غیر حرفه‌ای شخصی است که به خاطر علاقه و ذوق شخصی به منظورهای فوق بدون هیچ گونه نظر انتفاعی و یا‌ سیاسی به برقراری این نوع ارتباط مبادرت ورزد.

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: برخی مجتمع های تجاری و مسکونی بدون هماهنگی با پلیس و علیرغم اطلاع رسانی پلیس مبنی بر این که استفاده از بی سیم تحت ضوابط خاصی است و باید تحت نظارت پلیس انجام پذیرد، اقدام به ارتباط بی سیمی با یکدیگر می کنند.

او افزود: بعضا نیز مشاهده شده است سرقت ها و جرائمی به وسیله دستگاه های بی سیم تحت عنوان مامور نیز انجام می شود که این امر سبب شد تا سامان دهی این بی سیم ها در دستور کار قرار گیرد. 

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: هیچ کس حق استفاده از بی سیم را ندارد مگر این که مجوزهای لازم را از وزارت ارتباطات و پلیس اخذ کند. نگهبان های مجتمع های تجاری، رستوران ها، مجتمع های مسکونی حتما باید مجوز اخذ کنند و آن مواردی نیز که مشاهده می شود اقدام به اخذ مجوز کرده اند.

رئیس پلیس تهران بزرگ در پایان گفت: جمع آوری بی سیم ها حتی با برد کوتاه در دستور کار پلیس است و در این عرصه با جدیت فعالیت خود را ادامه خواهیم داد. طی روزهای اخیر 25 دستگاه از بی سیم های غیرمجاز توسط عوامل کلانتری نیز در غرب تهران جمع آوری شده است. 

//انتهای پیام: 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز