سخنگوی سازمان اورژانس کشور مطرح کرد:

افزایش مراجعه به اورژانس‌ پیش بیمارستانی در روزهای اخیر/گروه‌های خاص در صورت امکان از تردد غیرضرور بپرهیزند

۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۱۱:۱۶:۴۷
کد خبر: ۱۱۱۳۶۳۷
افزایش مراجعه به اورژانس‌ پیش بیمارستانی در روزهای اخیر/گروه‌های خاص در صورت امکان از تردد غیرضرور بپرهیزند
مجتبی خالدی درباره تماس‌ با اورژانس در خصوص عوارض ناشی از آلودگی هوا در روزهای اخیر گفت: هنوز تغییرات محسوس در زمینه تماس‌ها مشاهده نشده است. هرچند از روزهای 11 و 12 دی شاهد افزایش مراجعه بیماران تنفسی به اورژانس پیش بیمارستانی هستیم.

به گزارش برنا؛ هر ساله در روزهای سرد سال شاهد بروز وارونگی دما هستیم. این مسئله زیست محیطی هر ساله مطرح است و مسئولان امر نیز با اقدامات مقطعی در پی مهار این آلودگی بر می‌آیند. غافل از اینکه آلودگی هوای موجود نتیجه سال‌ها عدم توجه به کیفیت سوخت و تولیدات شرکت‌های خودرو سازی  و ... است. در روزهای شیوع اپیدمی کرونا مهار آلودگی هوا نیازمند برنامه ریزی مناسب از سوی تصمیم گیران است، چون هر دو این موضوعات سیستم تنفسی فرد را نشانه رفته و مشکلات متعددی را به دنبال دارد.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور درباره تاثیرات آلودگی هوا به خبرنگار برنا گفت: طی دو روز گذشته میزان آلودگی هوا افزایش یافته است. شاخص در منطقه 20 به 120 رسیده است. مناطق17، 20 و محدوده‌هایی از مناطق 13 هم دچار این وضعیت هستند.

 او تصریح کرد: در این شرایط از بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار، سالمندان، کودکان و مصرف کنندگان داروهای خاص درخواست عدم تردد غیر ضرور در سطح شهر را داریم.

خالدی درباره روند تماس‌های ناشی از آلودگی هوا در روزهای اخیر با سازمان اورژانس گفت: هنوز تغییرات محسوس در زمینه تماس‌ها مشاهده نشده است. هرچند از روزهای 11 و 12 دی شاهد افزایش مراجعه بیماران تنفسی در اورژانس پیش بیمارستانی هستیم.

سخنگوی اورژانس کشور درباره تاثیر آلودگی هوا در روند ابتلا به کرونا گفت: افراد مبتلا به بیمارهای تنفسی در معرض انواع بیماری‌ها قرار دارند و یکی از بیماری‌ها هم می‌تواند کرونا باشد.

//انتهای پیام: 3

نظر شما