مدیر کل تعاون استان فارس:

حق بیمه زنان خانه‌دار به عنوان شاغل اجتماعی پرداخت شود

۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۰۹:۵۱:۳۰
کد خبر: ۱۱۱۴۲۲۶
حق بیمه زنان خانه‌دار به عنوان شاغل اجتماعی پرداخت شود
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: لازم است زنان خانه‌دار به عنوان شاغل اجتماعی محسوب شوند و حق بیمه آنها به عنوان شاغل اجتماعی پرداخت شود تا کمکی به وضعیت معیشت و زندگی این قشر باشد.

به گزارش برنا؛ سهراب مختاری، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس در شیراز گفت: ۴۹ و سه دهم درصد جمعیت استان فارس را زنان تشکیل می‌دهند که ۳۱ هزار و ۷۱۹ نفر آنها شاغل هستند.

او ادامه داد: ۱۶۰ هزار نفر از جمعیت زنان این استان زنان غیرفعالند که از این تعداد ۱۲۵ هزار نفرشان زنان خانه‌دار هستند.

مختاری، اظهار کرد: حدود ۱۹۳ هزار نفر از جمعیت زنان استان فارس سرپرست خانوار هستند که ۱۴۰ هزار نفر از آنها بانوان شهری، ۵۲ هزار نفر روستایی و ۸۳۸ نفر نیز غیرساکن هستند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس، در مورد وضعیت این استان در حوزه طرح ملی کاروزی فارغ التحصیلان دانشگاهی هم گفت: فارس در این زمینه مقام اول کشور را دارد و ۶۵ درصد از شاغلان بخش کارورزی را بانوان تشکیل می‌دهند.

مختاری، عملکرد مشاغل خانگی را از اولویت‌ها و دغدغه‌های فارس برشمرد و افزود: سال ۹۷ اعتبارات مشاغل خانگی استان حدود ۵۰۰ میلیارد ریال بود که در ۲ سال اخیر با وجود کاهش اعتبارات، به دستور استاندار فارس بخش قابل توجهی از این بودجه شامل ۶۹ درصد به بانوان اختصاص یافت.

او بیان کرد: ۳۲ درصد از افرادی که در کاریابی‌های سراسر استان فارس مشغول به کار شده‌اند از بانوان هستند.

مختاری ادامه داد:از ابتدای تشکیل و توسعه تعاونی زنان در فارس تا سال ۹۲، این استان در جایگاه یازدهم کشور قرار داشت اما با کوشش‌هایی که از سال ۹۲ تاکنون انجام شده، این جایگاه به رتبه سوم کشور ارتقا یافته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز