سامانه رصد و پایش سند ارتقای وضعیت زنان و خانوار رونمایی می‌شود

۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۰۹:۵۶:۱۰
کد خبر: ۱۱۱۴۲۳۴
سامانه رصد و پایش سند ارتقای وضعیت زنان و خانوار رونمایی می‌شود
سامانه رصد و پایش سند ارتقای وضعیت زنان و خانوار رونمایی می‌شود

به گزارش برنا؛ زهرا جواهریان، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس که به‌صورت ویدئوکنفرانس با حضور معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان برگزار شد با بیان اینکه استان فارس یکی از استان‌های همراه ما در حوزه زنان و خانواده است، گفت: فارس دومین استان کشور است که سند ارتقای وضعیت زنان و خانوار را به‌تصویب رساند.

او با ابراز اینکه یک بخش از این سامانه رصد استان‌ها در اجرای سند ارتقای وضعیت زنان و خانوار است که سبب ایجاد رقابت و تسری کار‌های ویژه به استان‌های دیگر می‌شود عنوان کرد: این سامانه همزمان با ۱۵ بهمن روز زن رونمایی می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری افزود: ابتدای امسال بودجه‌ای برای سامانه رصد و پایش و اشتغال زنان سرپرست خانوار به‌ویژه در استان فارس اختصاص دادیم.

معصومه ابتکار، معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده هم گفت: بدون تردید این یک تحول بزرگ در راستای اسناد بالا دستی و تکالیفی است که از سوی رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری به عنوان تکالیف اختصاصی بخش زنان و خانواده داریم.

ابتکار ادامه داد: حرکت برنامه‌ای یک نقطه عطف است، یعنی ما تا الان در موضوع زنان و خانواده اقدامات انتزاعی و برنامه‌های مناسبتی داشته‌ایم، اما شاید برای نخستین بار است که مبتنی بر یک برنامه با استفاده از ظرفیت و توان فارس در زمینه نیروی انسانی و دانشگاهی، یک سند جامع تنظیم شده و این سند با یک برنامه اجرایی نتیجه محور در دستور کار شورای برنامه‌ریزی استان قرار گرفته است و تکالیف تمام دستگاه‌ها مبتنی بر تقسیم کاری است که مشخص شده است.

اوافزود: دستور کار ما بر اساس اسناد بالادستی و تکالیفی که در این حوزه داریم، تعریف شده است.

ابتکار بیان کرد: رویکرد ما در سطح ملی به ویژه در پروژه‌هایی که با هم همکاری داریم شامل موافقتنامه‌های مشترک یا پروژه‌هایی که در سطح ملی و استانی مشترکا انجام می‌شود است و انتظار داریم که این کار را توسعه دهید.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: طرح گفت و گوی ملی خانواده که با موفقیت در استان فارس اجرا شده، یک نهال است که برای تحکیم خانواده کاشته شده و انتظار داریم با همکاری دستگاه‌های مختلف این نهال به یک باغ زیبای خانواده تبدیل شود.

او در مورد طرح ارتقای تاب‌آوری اجتماعی هم اظهار کرد: این طرح از طرح‌های مهم مشترک ما با استانداری‌ها است که می‌تواند یک الگو برای جوامع در معرض آسیب باشد.

ابتکار ادامه داد: اجرای موافقت نامه همکاری این معاونت با ستاد مبارزه با مواد مخدر را نیز آغاز کرده‌ایم و در این همکاری، بحث پیشگیری در قالب ۲ طرح موفق ارتقای تاب آوری اجتماعی و گفت و گوی ملی خانواده برای جوامع در معرض آسیب اجرا خواهد شد که بسیار مهم است.

ابتکار اظهار کرد: سرمایه انسانی استان فارس از نظر تحصیلات زنان و میزان مشارکت اجتماعی و اقتصادی آن‌ها وضعیت نسبتا خوبی دارد که باید به آن توجه شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز