وزیر ورزش و جوانان:

انقلاب کردیم که انسان سازی انجام دهیم/جوان امروز آزادی‌های تصریح شده خود در قانون را دنبال می‌کند/ سمن‌ها بهترین عرصه برای مشارکت جوانان هستند

۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۱۵:۳۴:۲۵
کد خبر: ۱۱۱۵۲۷۶
انقلاب کردیم که انسان سازی انجام دهیم/جوان امروز آزادی‌های تصریح شده خود در قانون را دنبال می‌کند/ سمن‌ها بهترین عرصه برای مشارکت جوانان هستند
مسعود سلطانی فر گفت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود و آن در بیانیه گام دوم انقلاب نیز متجلی شده است. رویکرد اجتماعی و فرهنگی بیشتر در این بیانیه مدنظر قرار گرفته است که ریشه در دین و ایدئولوژی انقلاب دارد. انقلاب کردیم که انسان سازی انجام دهیم و جامعه را ساخته و توسعه پیدا کنیم.

به گزارش برنا؛ مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان در جریان جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان گفت: در سالگرد شهادت سپهبد سلیمان قرار داریم که توسط شرورترین افراد روی کره زمین به شهادت رسید و به افتخار امت اسلامی تبدیل شد. مطمئنا تاثیرات شهید سلیمانی در رشد جریان مقاومت اسلامی بیشتر خواهد بود. این مکتب جاودانه می شود و نسل فعلی و نسل های آینده به این سردار بزرگ افتخار خواهند کرد.

او افزود: بنده این افتخار را داشته ام که طی 40 سال گذشته در مسئولیت های مختلف باشم و در تدوین و اجرای برنامه پنج ساله در جاهای مختلف حضور داشته ام. آن چه که در بحث توسعه بر روی آن کار، فکر و ارزیابی انجام شده است بیشتر مسائل اقتصادی بوده و بعضا نیز توسعه سیاسی و فرهنگی نیز در دستور کار قرار گرفته است. مشخصا یک کشور زمانی به سمت توسعه حرکت خواهد کرد که در تمامی جوانب توسعه در دستور کار قرار گیرد.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص اهداف انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود و آن در بیانیه گام دوم انقلاب نیز متجلی شده است. رویکرد اجتماعی و فرهنگی بیشتر در این بیانیه مدنظر قرار گرفته است که ریشه در دین و ایدئولوژی انقلاب دارد. انقلاب کردیم که انسان سازی انجام دهیم و جامعه را ساخته و توسعه پیدا کنیم. اگر نتوانیم در این راستا گام برداریم با مشکل مواجه خواهیم شد.

عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: موازنه قدرت تا سال 1990 برپایه نظامی گری بوده است و از آن پس تا سال 2010 برپایه اقتصاد بوده و امروز قدرت رسانه ای شده است و هرکسی بتواند زودتر و پر رنگ تر پیام خود را منتقل کند، قدرت برتر را در دست دارد. امروز در جهانی قرار گرفته ایم که در وهله اول اسلام را نمی پذیرند و در گام بعد نیز قرائت ما از اسلام را به هیچ وجه نمی پذیرند. در این عرصه دوستان کمی در جهان داریم و در داخل نیز با مشکلاتی مواجه هستیم. در این میان جوانان نقش موثری دارند اما جوانان نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده اند.

سلطانی فر ادامه داد: امروز از جمع گرایی به سمت فردگرایی در حال حرکت هستیم که ارزش های متفاوتی را ایجاد کرده است. در یک برهه زمانی جوانانی بودند که همه زندگی خود را رها کردند و برای دفاع از کشور جنگیدند بدون اینکه هیچ انتظاری داشته باشند. ایستادند تا ارزش ها و آرمان هایشان حفظ شوند. هنوز جوانانی هستند که این گونه تصور می کنند اما تعداد زیادی نیز هستند که خواسته هایی دارند و سهم خود را می خواهند و قصد مشارکت دارند که یک خواسته به حق است.

او افزود: فضای فرهنگی کشور آن گونه که می خواهیم نشده است و امروز با یک هجمه بزرگ فرهنگی نیز مواجه شده ایم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه هر شخصی که در این کشور زندگی می کند حقوقی دارد گفت: حقوق هر فردی در جامعه باید پرداخت شود و حقوقش مورد احترام قرار گیرد. جوان امروز شغل، معیشت، مسکن، ازدواج می خواهد و آزادی های تصریح شده خود در قانون را دنبال می کند.

او افزود: به هر حال اگر ما سازوکار این مشارکت را آماده کنیم همه چیز مسالمت‌آمیز حل می‌شود و اگر این شرایط را فراهم نکنیم با خشونت و ناهنجاری مواجه می شویم. اینکه تاکید می شود سمن ها هر روز گسترش یابند به این علت است که بهترین عرصه برای مشارکت جوانان در کشور هستند.

عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: جوانان در قالب سمن ها می توانند آموزش دیده و یاد بگیرند چگونه سرنوشت آینده خود را با رعایت قوانین موجود رقم زده و به خواسته های سیاسی خود برسند. نباید از انتقاد ترسید. امروز آزادترین کشورهای جهان، امن‌ترین کشورهای جهان هستند. آزادی که به مردم خود می دهیم امنیت کشور را خدشه دار نمی کند بلکه باعث تحکیم پایه های نظام خواهد شد. هر چقدر زمینه مشارکت قانونی مردم را فراهم کنیم بهتر خواهد شد.

سلطانی فر در پایان این نشست گفت: در همین انتخابات اخیر آمریکا بدترین و سخت ترین انتقادها به نمایندگان شد و هیچ اتفاقی نیز نیفتاد. البته قاتل سردار سلیمانی به زباله دان تاریخ پیوست. ما باید با گسترش احزاب و خانه های جوانان و سمن ها بستر حضور جوانان و تاثیرگذاری آن ها را بیشتر کنیم. این اقدام قطعا منجر به افزایش امنیت در کشور و نظام خواهد شد و پایه های نظام را محکم تر و هزینه های کشور را نیز کم تر می کند. در حوزه فرهنگی یک تصور اشتباه وجود دارد که فقط با تخصیص بودجه می توان توسعه فرهنگی را رقم زد در حالی که این تصور اشتباه است و بودجه فقط قسمت کوچکی از کار است. تا زمانی که حضور نسل جدید را قبول نکنیم و اجازه مشارکت به آن ها ندهیم نمی توانیم به سمت توسعه حرکت کنیم.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز