اطلاعیه سازمان سنجش درباره پذیرفته‌شدگان نهایی در مقطع کارشناسی ارشد

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۰۷:۴۲:۰۳
کد خبر: ۱۱۱۶۱۱۳
اطلاعیه سازمان سنجش درباره پذیرفته‌شدگان نهایی در مقطع کارشناسی ارشد
سازمان سنجش آموزش کشور درخصوص فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی کدرشته محل‌های مرحله پذیرش براساس سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1399 اطلاعیه منتشر کرد.

 به گزارش برنا؛ پیرو انتشار اطلاعیه‌ مورخ 99/09/25 این سازمان در خصوص پذیرش دانشجو در کدرشته محل‌های اعلام شده از سوی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در مرحله پذیرش براساس سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1399 بدین وسیله ضمن اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی کدرشته‌های محل‌های مرحله مذکور، توجه متقاضیان را به موارد ذیل جلب می‌نماید:

تمامی متقاضیانی که اسامی آنان به عنوان پذیرفته‌شده نهایی این مرحله اعلام گردیده لازم است برای اطلاع از زمان دقیق ثبت‌نام و مدارک مورد نیاز (مطابق مدارک اعلام شده در اطلاعیه مورخ 99/08/05 مربوط به اعلام اسامی پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1399) مندرج در درگاه اطلاع رسانی این سازمان، از روز چهارشنبه مورخ 17/10/99 به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه نمایند.

یادآوریهای مهم:

1- همه پذیرفته شدگان به شرط اخذ مدرک تحصیلی کارشناسی مورد تایید حداکثر تا تاریخ 99/11/30، مجاز به ثبت نام و ادامه تحصیل در رشته قبولی خود می‌باشند.

2- براساس‌ مصوبه‌ جلسه 368 مورخ ‌74/11/03 شورای عالی‌ انقلاب فرهنگی‌ در مورد مدارک‌ تحصیلی‌ صادر شده‌ توسط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و اصفهان، فضلا و طلاب ‌حوزه‌های علمیه که بر اساس‌ مدرک‌ صادر شده‌ توسط مراکز فوق دوره ‌سطح ‌2 را گذرانده‌اند و یا تا تاریخ 99/11/30 فارغ‌التحصیل‌ می‌شوند،‌ منحصراً مجاز بوده‌اند در هر یک‌ از کدرشته‌های ‌امتحانی گروه علوم انسانی ثبت‌نام‌ نمایند و در صورت پذیرفته‌شدن مشروط به گذراندن دروس پیش‌نیاز به تشخیص گروه آموزشی ادامه تحصیل دهند. بدیهی‌ است ‌این‌ دسته‌ از متقاضیان باید تصویر مدرک‌ فراغت‌ از تحصیل‌ خود را که‌ توسط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه یا مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و یا اصفهان صادر گردیده ‌است‌ در اختیار داشته باشند.

3- پذیرفته‌شدگانی‌ که‌ دارای مدرک تحصیلی معادل می‌باشند لازم است واجد شرایط مفاد «آیین‌نامه شرکت دارندگان مدارک معادل و غیررسمی در آزمونهای ورودی مقاطع بالاتر» مصوب جلسه 845 مورخ 92/04/15 شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات‌ و فناوری‌ که طی بخشنامه شماره 77633/2 مورخ 92/05/28 توسط معاونت آموزشی وزارت متبوع به تمامی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی ابلاغ گردیده، باشند.

4- براساس مصوبه جلسه 771 مورخ 94/08/26 شورای عالی انقلاب فرهنگی، همه دارندگان مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیان که طی سال‌های 1377 تا 1381 به دوره‌های مذکور راه یافته‌اند، حسب مورد از تسهیلات مصوبه شماره 77633/2 مورخ 94/05/28 برای ادامه تحصیل در مقاطع رسمی بالاتر برخوردار می‌شوند.

5- پذیرفته شدگان مندرج در این اطلاعیه که قبلاً در یکی از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار گرفته‌اند مطابق ضوابط قبولی قبلی آنان لغو گردیده و می‌بایست منحصراً در رشته قبولی جدید به تحصیل بپردازند. ضمناً این دسته از متقاضیان لازم نیست از محل قبولی قبلی خود انصراف دهند، بلکه با آنان همانند دانشجوی انتقالی رفتار خواهد شد و توسط موسسه محل قبولی مندرج در این اطلاعیه، مدارک ثبت‌نامی افراد از محل قبولی قبلی آنان درخواست می‌گردد.

6- پذیرفته‌شدگانی که اسامی آنان در این مرحله به عنوان پذیرفته شده نهایی در دوره‌های روزانه اعلام گردیده، حتی در صورت عدم ثبت نام در محل قبولی مندرج در این اطلاعیه و یا انصراف قطعی از کدرشته محل قبولی، حق ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1400 را ندارند.

7- همه پذیرفته شدگان می‌بایست در زمان مقرر نسبت به ثبت نام در موسسه محل قبولی خود اقدام نمایند. بدیهی‌است عدم ثبت نام بموقع پذیرفته شدگان در زمان مقرر به منزله انصراف از تحصیل در کد رشته محل ذیربط تلقی می‌گردد.

8- پذیرفته شدگان مرد لازم است با توجه‌ به‌ بند «مقررات‌ وظیفه‌ عمومی»‌ مندرج‌ در صفحه 3 دفترچه‌ راهنمای‌ ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش با سوابق تحصیلی (معدل) مقطع کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته‌ سال 1399 واجد شرایط لازم بوده و گواهی مربوط به دانشگاه محل قبولی ارائه دهند.

9- نظر به اینکه در دستورالعمل ثبت‌نامی ارسالی به تمامی دانشگاهها و موسسات پذیرنده دانشجو در آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1399 ابلاغ گردیده است تا از پذیرفته شدگانی که دارای مغایرت معدل (معدل مندرج در مدرک تحصیلی آنان کمتر از معدل اعلام شده در اطلاعات ارسالی از طرف متقاضیان به این سازمان باشد) می‌باشند، صرفاً ثبت‌نام موقت و مشروط بعمل آید، لذا ضرورت دارد این دسته از پذیرفته‌شدگان به دانشگاه محل قبولی خود مراجعه نموده و مدارک لازم را به آنجا ارائه نمایند تا ثبت‌نام موقت از آنان بعمل آمده و بررسی لازم در مدارک و مستندات ارائه شده صورت گیرد. متقاضیانی که دارای مغایرت معدل می‌باشند می‌بایست وضعیت نهایی خود را تا پایان بهمن ماه از دانشگاه محل قبولی پیگیری نموده و از مراجعه به این سازمان جداً خودداری نمایند. درصورت لزوم چنانچه در این رابطه سوالی دارند می‌توانند از روشهایی که در انتهای این اطلاعیه اعلام گردیده با این سازمان مکاتبه نمایند.

10- در هر مرحله‌ از پذیرش(ثبت‌نام‌، پذیرش و یا هنگام‌ تحصیل‌)، چنانچه‌ مشخص‌ گردد که‌ متقاضی حقایق‌ را کتمان‌ نموده‌ و یا اطلاعات غلطی ارائه و واجد شرایط نمی‌باشد، قبولی‌ وی‌ لغو و طبق‌ مقررات‌ با وی‌ رفتار خواهد شد.

11- اگر فردی در آزمون کارشناسی ارشد سال 1400 ثبت نام نموده و در این مرحله نیز در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار گرفته، در صورتی که تمایل به انصراف از شرکت در آزمون سال 1400 را دارد به شرط ارائه درخواست حداکثر تا تاریخ 99/10/30 هزینه ثبت‌نام به وی عودت داده می‌شود. بدیهی است این افراد از فرآیند آزمون کارشناسی ارشد سال 1400 حذف خواهند شد.

باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سوال می‌توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می‌شود. متقاضیان می‌توانند پس از دریافت شماره و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس  http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

ضمناً متقاضیان درصورت لزوم میتوانند سوال یا سوالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور و یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن 42163-021 نیز در میان بگذارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز