۴ رشته کنکور حذف شود

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۰۸:۵۱:۵۹
کد خبر: ۱۱۱۶۱۵۶
۴ رشته کنکور حذف شود
خدایی گفت: در لایجه پیشنهادی سازمان سنجش تنها حفظ چهار گروه از سهمیه‌های کنکور مدنظر بوده و پیشنهاد ما این است که سایر سهمیه‌ها حذف شوند.

به گزارش برنا؛ جلسه ۳۴۹ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به ریاست منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و با حضور سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

در این جلسه ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور اظهار کرد: به جهت آنکه بخشی از قوانین مربوط به موضوع کنکور در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و بخش دیگری از آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده است، گاهی تناقض‌هایی در اجرای مصوبات مربوطه به وجود می‌آید.

او افزود: در لایحه پیشنهادی که تدوین شده است با توجه به سیاست‌های کلی علم و فناوری مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و راهبرد‌های کلان نقشه جامع علمی کشور و دیگر اسناد مرتبط تلاش شده تا مواردی، چون تجمیع و بهینه سازی سهمیه ها، ایجاد توازن و تعادل در توان علمی ورودی آموزش عالی، ملاحظه مصالح علمی و جلب اعتماد عمومی جامعه، برقراری عدالت آموزشی، حمایت از مناطق کم برخوردار، ایجاد رقابت سالم و مواردی از این قبیل مورد توجه باشد.

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور ادامه داد: در لایحه پیشنهادی تلاش شده است تا ابتدا حذف بومی گزینی در کنکور روی داده و چنانچه براساس نیاز‌های اعلامی استان‌ها سهمیه‌ای مصوب شد به شکل خاص آن سهمیه مدنظر قرار گیرد.

او افزود: یکی دیگر از پیشنهادات این لایحه این است که سهمیه‌های مصوبی، چون سهمیه‌های ایثارگران به عنوان سهمیه‌های مازاد بر ظرفیت دانشگاه‌ها در نظر گرفته شود.

خدایی بیان کرد: در لایحه پیشنهادی تنها حفظ چهار گروه از سهمیه‌ها شامل سهمیه مناطق، سهمیه ایثارگران، سهمیه استعداد‌های درخشان و سهمیه منطبق با نیاز مناطق کم برخوردار مدنظر بوده و پیشنهاد ما این است که سایر سهمیه‌ها حذف شوند.

ابراهیم سوزنچی معاون خط مشی‌گذاری ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه جلسه با اشاره به فرآیند تدوین پیش نویس لایحه بومی گزینی کنکور، گفت: در مجموع می‌توان دو رویکرد برای موضوع سهمیه‌ها در نظر داشت و آن اینکه یا به فراخور زمان، سیاست‌ها و مصوبات مرتبط برای اجرا تدوین شود (چنان که در بحث سهمیه‌ها تاکنون چنین بوده است) و یا اینکه به صورت حساب شده‌ای فرآیند سهمیه‌ها را به صورت یکپارچه مهندسی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز