رئیس مرکز تشخیص ‌و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا:

اپلیکیشن شاد برای کلیه دانش آموزان رایگان است

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۰۹:۵۴:۵۹
کد خبر: ۱۱۱۶۲۳۰
اپلیکیشن شاد برای کلیه دانش آموزان رایگان است
سرهنگ علی محمد رجبی گفت: استفاده از اپلیکیشن شاد برای کلیه دانش آموزان رایگان است و به روز رسانی آن هم هیچ هزینه‌ای ندارد.

به گزارش برنا؛ سرهنگ علی محمد رجبی، رئیس مرکز تشخیص‌ و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا گفت: در روزهای اخیر با توجه به شروع امتحانات دی ماه دانش آموزان شاهد ارسال پیام‌ها و پیامک‌هایی با عنوان به روز رسانی اپلیکیشن شاد از سوی برخی مجرمان سایبری هستیم. در این پیام‌ها از دانش‌آموزان خواسته شده اپلیکیشن «شاد» خود را به روز کنند و برای به روزرسانی هم باید مبلغ ۲۰۰۰ تومان هزینه پرداخت کنند. در غیر این‌صورت اپلیکیشن شاد آنها غیر فعال شده است و دیگر خدماتی به آنان ارائه نمی‌دهد.

او افزود: این پیام‌ها از سوی مجرمان سایبری برای دانش آموزان ارسال می‌شود و هدف آنها چیزی جزء کلاهبرداری و سرقت اطلاعات بانکی نیست.

رئیس مرکز تشخیص‌ و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا ادامه داد: دانش آموزان و خانواده‌های آنان اصلا به این پیام‌ها توجه نکنند و به لینک‌های ارائه شده در این پیام‌ها مراجعه نکنند چراکه درگاه‌های معرفی شده در این پیام‌ها درگاه فیشینگ بوده و برای سرقت اطلاعات بانکی ایجاد شده است.

او همچنین از دانش آموزان و خانواده‌ها خواست: برای نصب یا به روزرسانی اپلیکیشن «شاد» به سایت وزارت آموزش‌ و پرورش یا مارکت‌های معتبر مراجعه و از به روزرسانی کردن از طریق لینک‌ها و سایت‌های نامعتبر خودداری کنند چرا که احتمال آلودگی سیستم آن ها به بدافزارهای مخرب، جاسوسی و جعلی وجود دارد.

رئیس مرکز تشخیص‌و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا همچنین از مدیران مدارس درخواست کرد: در گروه مدارس برای دانش آموزان در خصوص کلاهبرداری تحت عنوان به روز رسانی اپلیکیشن شاد اطلاع رسانی کنند تا علاوه بر مانع شدن برای کلاهبرداری از دانش آموزان استرس و اضطراب در آنها را کاهش دهند.

پلیس رجبی شهروندان خواست: هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های‌ موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس‌ فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

نظر شما