معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی:

پارکینگ پروانه سال بعد هم منتقل نمی شود/اطلاع رسانی در خصوص محل جدید بازارچه صورت می گیرد

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۱۱:۳۳:۳۶
کد خبر: ۱۱۱۶۲۸۴
پارکینگ پروانه سال بعد هم منتقل نمی شود/اطلاع رسانی در خصوص محل جدید بازارچه صورت می گیرد
پویا محمودیان گفت: تفاهمی مبنی بر بازگشت بازارچه به پارکینگ پروانه در سال آینده صورت نگرفته است و مقرر شده است در همین محل فعالیت ادامه یابد.

به گزارش برنا؛ بازارچه پروانه با سابقه نزدیک به ۲۰ سال به عنوان بزرگ ترین بازارچه هنر سنتی و صنایع دستی در سطح ایران، پس از توقف یک ساله در باغ هنر منطقه عباس آباد بازگشایی شد. پس از تعطیلی جمعه بازار پارکینگ پروانه حدود 1200 غرفه دار، کارآفرین و هنرمند این مجموعه که عمدتا فقط از همین طریق امرار معاش می کردند، دچار مشکل شدند. بازارچه ای که در برهه ای از زمان قرار بود در پارک شهر به فعالیت خود ادامه دهد اما با اعتراض کسبه رو به رو شد و این جمعه بازار در تاریخ ۱۹ دی به صورت رسمی افتتاح شد.

پویا محمودیان، معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: بعد از اتفاقاتی که رقم خورد و تصمیم مبنی بر این شد که پارکینگ پروانه و بازارچه آن تعطیل و به نحوی جمع  آوری شود، به علت این که بسیاری از کسبه آن جز فعالین صنایع دستی و هنرهای سنتی بودند، به دنبال این بودیم تا یک جای درخور و شایسته برای آن ها تدارک بینیم.

او افزود: هدف ما این بود تا یک محل خوب و مناسب برای آن ها سامان دهی شود تا جمعه بازار بار دیگر راه اندازی شود. در همین راستا با سازمان نوسازی اراضی عباس آباد و شرکت خدمات شهری شهرداری تهران وارد مذاکره شدیم و تفاهم نامه سه جانبه ای در این راستا به امضا رسید.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: ما در بهترین محل موجود توانستیم برای فعالین حوزه صنایع دستی این امکان را فراهم کنیم تا بار دیگر جمعه بازار صنایع دستی و هنرهای سنتی آغاز به کار کند. 

معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی ادامه داد: طبیعی است که هر کاری شروع آن ممکن است با مشکلاتی مواجه شود و رونق زیادی نداشته باشد اما وظیفه مجموعه میراث فرهنگی و بخش خصوصی این است که با اطلاع رسانی کامل در فضای مجازی و رسانه ها از ظرفیت های موجود استفاده کرده تا مردم تهران را از وجود آن در محل جدید آگاه کنیم.

محمودیان با تاکید بر اینکه محل جدید بازارچه پروانه استانداردهای لازم را دارد، تصریح کرد: با کمرنگ شدن و پایان یافتن کرونا می توانیم با تبلیغات مناسب این بخش از اراضی عباس آباد را به قطب صنایع دستی پایتخت بدل کنیم.

معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی در پایان گفت: تفاهمی مبنی بر بازگشت بازارچه به پارکینگ پروانه در سال آینده صورت نگرفته است و مقرر شده است در همین محل فعالیت ادامه یابد و امکانات لازم برای گردشگران داخلی و خارجی در این عرصه فراهم آید.

//انتهای پیام:4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز