معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان:

نظام خیلی زود شخصیت میانجی گر خود را از دست داد/ نگاه آیت الله هاشمی مانند شعار دولت‌شان رو به جلو و پیشرفت بود

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۲۳:۴۸:۰۴
کد خبر: ۱۱۱۶۴۳۸
نظام خیلی زود شخصیت میانجی گر خود را از دست داد/  نگاه آیت الله هاشمی مانند شعار دولت‌شان رو به جلو و پیشرفت بود
محمد مهدی تندگویان گفت:جای آیت الله هاشمی رفسنجانی بسیار خالی است و متاسفانه نظام خیلی زود این شخصیت میانجی گر خود را از دست داد.

به گزارش برنا؛ محمد مهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان در گفتگو با خبرنگار برنا به مناسبت سالگرد ارتحال آیت‎ الله هاشمی رفسنجانی در خصوص شخصیت و منش ایشان گفت: آشنایی ما با آیت الله هاشمی جدا از حوزه‌های کاری به ارتباطات قدیمی خانوادگی بازمی‌گردد چرا که بنده از خانواده شهید دولتی هستم و ایشان همیشه ارتباط خوبی با خانواده شهیدان داشتند و هر زمانی که درخواست ملاقات با ایشان می‌دادیم بسیار راحت وقت می‌دادند و به حرف‌ها، مطالبات، درگیری‌ها و مشکلات ما گوش می‌دادند.

او افزود: شخصیت ایشان در نظام بسیار خاص بود چرا که آیت الله هاشمی درمورد تمام نیازهایی که در نظام وجود داشت تسلط کامل و طرح و برنامه عملیاتی داشتند و از آنجایی که بسیار به روز بودند دیدگاه‌های منطبق با علم و دانش روز داشتند.

تندگویان با اشاره به میانجی گری آیت الله هاشمی در مسائل سیاسی تصریح کرد: ایشان در فعالیت‌های سیاسی و گرایش‌های موجود در نظام، شخصیت میانجی داشتند و سعی می‌کردند در همه دعواهایی که بین احزاب و گروه‌ها ایجاد می‌شد، یک محور وحدت باشند البته باوجود اینکه خودشان گرایش سیاسی مشخصی داشتند اما همیشه جایگاهی برای شنیدن همه افکار، موضوعات و حتی نظرهای مخالفان نظام بودند درواقع باید گفت آیت الله هاشمی رفسنجانی یک شخصیت جامعی در دنیای سیاست ایران بودند.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان به نحوه برخورد ایشان با جوانان اشاره کرد و افزود: آیت الله هاشمی با همه اقشار جامعه یعنی جوانان، میانسالان، کهنسالان و... در ارتباط بودند و همیشه گوش شنوا برای شنیدن مشکلات و موضوعات داشتند و موارد را به مقامات مسئول، می‌رساندند تا برطرف شوند.

او در ادامه گفت: ایشان سال‌ها در حوزه‌های مختلف قانونگذاری و اجرا فعالیت داشتند و هر دو قوه را مدیریت می‌کردند حتی در بحث‌های فقهی و مسائل مربوط به شورای نگهبان و نهادهای بالادستی صاحب نظر بودند بنابراین به دلیل اشراف خوبی که بر همه ارکان داشتند و بین همه شخصیت‌های نظام مورد قبول بودند، همگان نظرات ایشان را می‌پذیرفتند.

تندگویان بیان کرد: خطبه مترو فقط یکی از شاخصه‌های ایشان بود که در تاریخ ایران ثبت شد اما از آنجایی که ایشان شخصیت پویایی داشتند نگاه روبه پیشرفت و توسعه در مدیریتشان حاکم بود حتی نگاه روشنفکرانه و پویا را می‌توان در تفسیر قرآن ایشان دید که چقدر به روز و جدید قرآن را تفسیر می‌کردند بنابراین همانطور که شعار دولت ایشان پیشرفت و توسعه بود هرآنچه از نوآوری و تکنیک در تمام کشورهای دنیا وجود داشت، در دولت ایشان به آنها پرداخته شد تا ایران هم به سمت پیشرفت و توسعه قدم بردارد و عقب نماند.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان در پایان به خالی بودن جای شخصیتی مانند ایشان در نظام اشاره کرد و گفت: جای آیت الله هاشمی رفسنجانی بسیار خالی است و متاسفانه نظام خیلی زود این شخصیت میانجی گر را از دست داد و اکنون جای خالی یک شخصیتی مانند ایشان برای میانجی گری بین گروه‌ها، احزاب و حتی مخالفان نظام حس می‌شود، امیدوارم یاد و خاطره ایشان گرامی باشد و اسوه و الگویی برای کسانی که به مردم خدمت می‌کنند، قرار گیرند تا هرکسی که در ایران با هر سلیقه، مسلک، دین، عقیده سیاسی و... زندگی می‌کند بداند جایی برای شنیدن حرف‌هایش وجود دارد.

//انتهای پیام: 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز