رئیس شورای عالی استان ها در جمع خبرنگاران:

باید از ظرفیت شبکه شورایی در پیشگیری از وقوع مفاسد مختلف استفاده کرد

۱۳۹۹/۱۰/۱۸ - ۱۲:۰۱:۱۳
کد خبر: ۱۱۱۶۹۳۱
باید از ظرفیت شبکه شورایی در پیشگیری از وقوع مفاسد مختلف استفاده کرد
احمدی با بیان اینکه باید از ظرفیت شبکه شورایی در پیشگیری از وقوع مفاسد مختلف استفاده کرد تصریح کرد: فرض کنید یک رئیس اداره تخلفی انجام دهد و اعضای شوراها از آن با خبر شوند. نمایندگان مردم در شبکه شورایی می توانند با همکاری با دستگاه قضایی به مبارزه با فساد کمک کنند.

به گزارش برنا؛ علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان ها در جمع خبرنگاران درخصوص جلسه امروز شورای عالی استان ها گفت: میهمان ویژه ما دادستان کل کشور بودند که حضورشان به این معناست که وجه اشتراکی بین قوه قضائیه و شوراها برای پیش برد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود دارد. چرا که شوراها یک بازوی نظارتی هستند.

او افزود: برای آنکه در کشور با فساد مبارزه کنیم یکی از راهکارهای آن تعامل و همکاری با دستگاه قضایی است. ما 126 هزار عضو شورا در کشور داریم که اینها به عنوان بازوی نظارتی می توانند بسیاری از مشکلات و تخلفات را شناسایی کرده و آنها را پیگیری کنند.

رئیس شورای عالی استان ها تصریح کرد: از سوی دیگر دادستان ها مدعی العموم هستند و حفظ حقوق عامه از وظایف آنها است. شاید در یک شهری دادستان از وقوع یک تخلف بی خبر باشد اما عضو شورا از آن موضوع با خبر باشد.

احمدی ادامه داد: امروز نقطه عطفی در تعامل میان قوه قضائیه و شورای عالی استان ها است تا بتوانند برای مبارزه با فساد گام بردارند. چرا که مبارزه با فساد در حد شعار سودی ندارد بلکه باید به دنبال عملیاتی شدن مبارزه با فساد باشیم.

او افزود: درخصوص شوراها بحثهای زیادی می شود و هر از گاهی صحبت هایی می شود درخصوص دستگیری عده قلیلی از جامعه شورایی در صورتی که جامعه 126 هزار نفری شوراها افراد پاکدست زیاد و فراوانی بین خود دارد و قاطبه اعضا پاکدست هستند.

رئیس شورای عالی استان ها تصریح کرد: باید از ظرفیت شبکه شورایی در پیشگیری از وقوع مفاسد مختلف استفاده کرد. فرض کنید یک رئیس اداره ای تخلفی انجام می دهد و اعضای شوراها از آن با خبر می شوند. نمایندگان مردم در شبکه شورایی می توانند با با همکاری با دستگاه قضایی به مبارزه با فساد کمک کنند.

احمدی به فعالیت هیئت های حل اختلاف اشاره کرد و گفت: در این هیئت ها هم نمایندگان شوراها حضور دارند و هم نمایندگان قوه قضائیه و تلاش ما این است که این تعامل بیشتر شود تا به تسهیل در رفع امورات مردم منتهی شود.

او بیان کرد: اگر مشکل و گره ای از مردم در این جلسات و با برگزاری این نشست ها و دعوت مهمانان رفع نشود برگزاری این جلسات فایده ای نخواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز