روح‌الامینی در بازدید میدانی از ۳ شرکت دانش بنیان فعال در تولید واکسن کرونا :

نگرانی در مورد اشباع بازار تولید واکسن وجود ندارد/ بازار منطقه هدف نهایی است

۱۳۹۹/۱۰/۱۹ - ۱۲:۴۰:۲۹
کد خبر: ۱۱۱۷۲۴۹
نگرانی در مورد اشباع بازار تولید واکسن وجود ندارد/ بازار منطقه هدف نهایی است
نماینده ویژه مجلس در کمیته واکسن وزارت بهداشت، گفت: برخی نگران اشباع بازار تولید واکسن هستند اما اصلا جای نگرانی وجود ندارد و ما به همه شرکت‌های فعال تولید واکسن برای اطمینان از تولید واکسن موثر و همچنین توجه به بازار منطقه نیاز داریم.

به گزارش برنا؛ عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی، نماینده ویژه مجلس در کمیته تولید واکسن از ۳ شرکت دانش بنیان مطرح در تولید واکسن کرونا بازدید کرد و در جریان آخرین پیشرفت‌های علمی و اجرایی تولید واکسن قرار گرفت و در این بازدیدها گزارش‌هایی از  روش تولید واکسن، آخرین وضعیت تست‌های حیوانی و نتایج آن، پیش‌بینی امکانات تولید نهایی و مشکلات اجرایی، مالی و تجهیزاتی  این مجموعه ها بررسی شد.

رئیس اسبق انستیتو پاستور ایران در این بازدیدها ضمن اعلام حمایت و اعتماد به دانشمندان ایرانی در تولید واکسن افزود: برخی نگران اشباع بازار تولید این واکسن هستند که اصلا جای نگرانی وجود ندارد و ما به همه شرکت‌های فعال تولید واکسن برای اطمینان از تولید واکسن موثر و همچنین توجه به بازار منطقه نیاز داریم و به هیچ عنوان سیاست نظام سلامت توجه ویژه به یک یا دو مجموعه خاص نیست.

او ادامه داد: بر اساس هماهنگی به  عمل آمده با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت مقرر شده هر یک از شرکت‌های فعال در تولید واکسن که وارد فاز اول انسانی شوند، واکسن ها پیش خرید خواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: این بازدید های میدانی جهت نظارت بر فرایند و کمک برای رفع مشکلات احتمالی و حمایت برای تمام شرکت دانش بنیان  تولید واکسن ادامه خواهد داشت و در تمام مراحل  تا تولید نهایی در کنار دانشمندان خودمان خواهیم  بود.

رئیس کمیته سلامت مجمع نمایندگان تهران، کرونا را فرصتی مناسب برای جبران عقب‌ماندگی ترمیم زیرساخت‌های تولید واکسن برای جلوگیری از تهدیدات آتی دانست و هزینه هایی که برای حمایت از این شرکتها می‌شود را یک سرمایه گذاری سودمند برای آینده کشور دانست

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز