تعطیلی طولانی مدت موجبات انزوایی ناخواسته کودکان می شود

۱۳۹۹/۱۰/۱۹ - ۱۹:۵۱:۵۱
کد خبر: ۱۱۱۷۲۶۸
تعطیلی طولانی مدت موجبات انزوایی ناخواسته کودکان می شود
حکیم‌زاده گفت: فناوری هراندازه که پیشرفته باشد جایگزین معلم و کلاس درس نمی‌شود.

به گزارش برنا؛ رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در سومین نشست استانی خود، با همکاران فرهنگی استان سمنان به گفتگو نشست. این گفتگو به صورت آنلاین از طریق شبکه شاد صورت گرفت.

حکیم زاده در بیان ارجهیت آموزش حضوری اظهار کرد: شکاف طبقاتی دیجیتالی فضای فناوری دگرگونی هایی را در آموزش ایجاد کرد که قطعا معطوف به دوران کرونا نخواهد بود. پس از تعطیلی گسترده مدارس در کشورهای دنیا متخصصان حوزه تعلیم و تربیت به این نتیجه رسیدند که فناوری هراندازه هم که پیشرفته باشد جایگزین معلم و کلاس درس نخواهد شد.

او افزود: تربیت امریست که تنها از طریق تعامل اتفاق می افتد و رشد مهارت های اجتماعی و ارتباطی فقط با آموزش حضوری میسر است. حضور کودک در فضای مدرسه در ارتباط با گروه همسالان، به دوست یابی و اجتماعی شدن کمک می کند و این تعطیلی های طولانی مدت موجبات انزوایی ناخواسته را برای کودکان فراهم نموده است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اینکه کودک خصوصا درسال های اول و دوم ابتدایی از طریق مجازی بتواند الفبا و مهارت های پایه زبانی و زندگی را بیاموزد، دور از انتظار است. به همین دلیل کشورهای پیشرو در امر تعلیم و تربیت مدارس را باز نگه داشته اند.

حکیم زاده با اشاره به ابراز امیدواری وزیر محترم نسبت به گزارش اقدامات استان ها در خصوص بسته تحولی خوانا تصریح کرد: ما می توانیم به اهداف مشخص شده این طرح دست یابیم و با نهادینه کردن مهارت های خواندن، گوش کردن، نوشتن و مسئولیت پذیری، ادب و جرأت ورزی، دانش آموزان ما برای همه مراحل زندگی خود در رسیدن به فرصتهای خوب زندگی و موفقیت های تحصیلی، اجتماعی و شغلی بیمه خواهند شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز