پارک ملی گلستان دوباره دچار آتش سوزی شد

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۰۹:۲۱:۴۳
کد خبر: ۱۱۱۸۱۰۲
پارک ملی گلستان دوباره دچار آتش سوزی شد
آتش سوزی پارک ملی گلستان که عصر دیروز با تلاش چند ساعته محیطبانان، قرق بانان و نیروهای مردمی مهار شده بود از بامداد امروز در گوشه دیگری از این عرصه جنگلی شعله‌ور شد.

به گزارش برنا؛ بر اساس اطلاعات کسب شده کم‌توجهی مردم و مسافران در خاموش‌کردن کامل آتش‌هایی که در این پارک ملی روشن کرده اند در کنار وزش باد عامل آتش گرفتن دوباره این عرصه در کمتر از ۲۴ ساعت شد.

مهدی تیموری، رئیس پارک ملی گلستان گفت: با تاریک شدن هوا از شب گذشته آتش سوزی در منطقه "زاو" شهرستان کلاله گزارش شد که پس از چند ساعت با تلاش نیروهای محیط‌بانی، منابع طبیعی و بومیان منطقه و زدن آتش‌بر، بامداد امروز از پیشروی و سرایت آن به دیگر نقاط جنگلی جلوگیری شد.

تیموری دست داشتن سهوی عامل انسانی در آتش سوزی دیروز و امروز را محتمل دانست و از مردم خواست از خاموش‌کردن آتش‌های که در جنگل روشن می کنند مطمئن شوند چرا که وزش باد و کم شدن رطوبت‌ها در چند روز اخیر احتمال شعله‌ور شدن آتش‌های باقی مانده را تشدید می‌کند.

او اظهار کرد: آتش این منطقه به طور کامل مهار نشده و هنوز دود ناشی از سوختن برخی کنده‌ها و شاخ و برگ‌ درختان در هوا مشخص است و نیروهای محیط‌بانی با تقویت "آتش‌برها" و بریدن شاخه و تنه‌های نیم‌سوز درختان تلاش دارند تا آتش را به طور کامل خاموش کنند.

منبع:ایرنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز