وزیر بهداشت با نماینده ولی فقیه در مازندران دیدار کرد

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۱۰:۱۰:۵۹
کد خبر: ۱۱۱۸۱۴۵
وزیر بهداشت با نماینده ولی فقیه در مازندران دیدار کرد
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه با همراهی استاندار مازندران با حجت الاسلام‌والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه دراستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش برنا؛ سعید نمکی، وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به منظور بررسی وضعیت کرونایی مازندران  شنبه شب وارد این استان شد طبق برنامه پس از این دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران در ستاد مقابله با کرونا استان شرکت کرد.

وزیر بهداشت با هدف بررسی وضعیت کرونایی مازندران از نزدیک به این استان سفر کرده است. مازندران هم اکنون تنها استانی است که دارای پنج شهرستان دارای وضعیت قرمز کرونایی است و وضعیت بقیه ۱۷ شهرستان آن هم نارنجی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در این دیدار ضمن قدر دانی از مجموعه کارکنان و کادر درمانی وزرات بهداشت گفت : همه کادر درمان و حتی مردم  در دفاع از حریم سلامت جهادگونه پای کار آمده اند و جای  تشکر و قدردانی دارد.

او افزود : باید همان گونه که اقتصاد متکی به داخل سفارش شده است، به طب متکی به داخل نیز بیندیشیم. الحمدلله نخبگان و مراکز دانش بنیان زیادی داریم که این ظرفیت و توانایی را دارند و اگر تولید واکسن داخلی به نتایج مثبت برسد موجب ایجاد موج علمی در کشور خواهد شد و این در شرایطی است که می بینیم واکسن های آمریکایی و خارجی نتایج بد و تلفات به دنبال داشته است‌.

امام جمعه ساری گفت : محدود کردن بازار کسب و کار از یک طرف باعث ضرر و زیان به مردم شده و از طرفی دیگر موجب افزایش رفت و آمدها شده است که این خود یکی از دلائل بالا رفتن آمار بیماران کرونایی در روستاها نیز است و به نظر می رسد باید شرایطی مهیا شود تا اجازه فعالیت حداقل نیمه باز با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به فضاهای کسب و کار داده شود.

محمدی لائینی خطاب به وزیز بهداشت گفت : از شخص شما هم که با صبوری و متانت پرچمداری این جبهه را بر عهده دارید و با کم حرفی و پر کاری تلاش می کنید سپاسگزارم و آرزوی موفقیت در کارها را دارم.

طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندرن و بابل هم اکنون یکهزار و ۳۵۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های مازندران بستری هستند. این آمار ۲ برابر تعداد بیماران بستری در روز اول آذر ماه است که طرح محدودیت های هوشمند کرونایی در سراسر کشور به اجرا گذاشته شد.

بر اساس همین گزارش ، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۳ بیمار متبلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان  بستری شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز