وزیر بهداشت خبر داد:

فرمایش رهبر در خصوص منع ورود واکسن به دلیل اقدامات شیطنت آمیز است/ شناسایی ۴ مورد جدید ابتلا به کرونای انگلیسی در ایران/ افزایش ۱۰ برابری قدرت سرایت کرونا

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۱۰:۲۳:۱۲
کد خبر: ۱۱۱۸۱۵۸
فرمایش رهبر در خصوص منع ورود واکسن به دلیل اقدامات شیطنت آمیز است/ شناسایی ۴ مورد جدید ابتلا به کرونای انگلیسی در ایران/  افزایش ۱۰ برابری قدرت سرایت کرونا
سعید نمکی با اشاره به آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور گفت: 4 نفر از انگلیس به کشور ما آمده بودند که بعد از بررسی های انجام شده مشخص شد که به ویروس انگلیسی مبتلا شده اند.

به گزارش برنا؛ سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان ضمن بازدید از ستاد کرونا استان مازندران گفت: خوشبختانه افراد در بسیج، ناجا، قوه قضائیه، وزارت کشور، هلال احمر، صدا و سیما، نمایندگان مجلس و سازمان های مختلف همراه ما بودند.  مردم و کسبه مشکلات را تحمل کرده و پروتکل ها را رعایت می کنند و جای تشکر دارد.

او افزود: هر قدمی برداریم به اندازه قطره ای از خون شهدا نیست. درود به شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حر م و شهدای مدافع سلامت می فرستم. امروز به عنوان سرباز مدافع سلامت با داغ دیگر افراد مواجه هستیم. تا زمانی که قرار است مقاومت داشته باشیم باید ایستادگی کنیم.

 نمکی تصریح کرد: امروز آمده ام تا سپاسگزار تلاش ها باشم. استان مازندران استان ویژه ای است. این استان جنگل های و دریای گسترده ای دارد و در زمینه گردشگری و توریست داخلی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و سرمایه های انقلابی و جاذبه های معنوی فراوانی دارد.

وزیر بهداشت و درمان ادامه داد: کرونا در استان مازندران  با دیگر استان ها متفاوت است. در استان مازندران مهار کرونا دشوار تر بوده و زحمات فراوان کشیده شده است. به هر حال از تلاش همگان سپاس گزاری می کنیم.

او افزود: خاطر ندارم که روزهایی به این سختی را تجربه کرده باشیم. ما با کرونا در حالی مواجه شدیم که خزانه خالی بود و دشمنان هم به مردم این سرزمین ظلم کردند. وقتی طوفان کرونا رسید برای جابجایی حداقل ها در دنیا مشکل داشتیم.

وزیر بهداشت گفت: همواره سعی دارم تا در بعد کارشناسی به مسئله نگاه کنیم. بنده وزیر بهداشت تمامی مردم این سرزمین هستم. ظلم فراوان به ما روا داشته شده است. در روزهای نخست شیوع کرونا برای یک ماسک و لباس محاظ با مشکلات متعدد مواجه بودیم. در این شرایط سهمگین توانستیم با همراهی رهبر فرزانه انقلاب و دولت  به دستاوردهای  عظیم دست یابیم تا هیچ بیماری از دریافت خدمات محروم نماند.

او بیان کرد: تبعه بدون کارت اقامت رایگان درمان شده اند. ما هرگز دستگاه ونتیلاتور را از فردی به دلیل سن و سال باز نکردیم تا به یک فرد جوان ببندیم. در حالی که این اقدام در اروپا با وجود منابع گسترده در این عرصه بروز کرده است.

نمکی ادامه داد: این حماسه ملی نیازمند حماسه سرایی شهید آوینی دیگر است. ما نگذاشتیم که هیچ هموطنی از کمبود امکانات غصه دار باشد. هر دارویی که در دنیا در زمینه کرونا مناسب بود را وارد یا تولید کردیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه کشورهای دیگر مرگ و میر های ایران در ماه های آخر سال میلادی را بالای هزار و 200 نفر پیش بینی کرده بودند، گفت: هر چند ما با استفاده از تجربیات دوران دفاع مقدس طرح ملی طراحی کردیم. این طرح به نام سردار شهید قاسم سلیمانی مزین شد. آمار آمریکایی ها از مرگ روزانه سه هزار نفر رد شده است. انگلیس، ایتالیا و فرانسه هم طبق آمار بررسی شده رد شدند. در حالی که به مرگ و بیماری هیچ فردی در سراسر دنیا راضی نیستم. در کشورهای اروپایی و آمریکایی پشت ویترین از روی ویترین خراب تر است. برای مثال در آلمان بسیاری از مرگ ها را در کرونا ثبت نمی شود. با این تفاسیر تعداد مرگ و میرها در این کشور ها بیش از آمار اعلام شده است.

نمکی افزود: طرح شهید قاسم سلیمانی  در کنار همراهی های قبلی  اتفاق افتاده است. ما امروز مرگ زیر صد نفر را تجربه می کنیم. این مقوله برای جمهوری اسلامی از اهمیت برخوردار است.

او به دست اندارکاران نظام سلامت مهار این بیماری را تبریک گفت و افزود: ویروس اروپایی تمامی کشورها را تحت تاثیر قرار داده است. 4 نفر از انگلیس به کشور ما آمده بودند که بعد از بررسی های انجام شده مشخص شد که به ویروس انگلیسی مبتلا شده اند.

به گفته نمکی راهی به جز فاصله گذاری اجتماعی و دقت بیشتر نداریم. این ویروس با قدرت سرایت بیشتر مبتلا می شود. شب گذشته خبر دادند که نمونه هایی از استان مازندران  گزارش شده که ویروس جهش یافته دارد. باید دانست که ویروس مداوم در حال جهش است. در دنیا تاکنون جهش ویروس نگرانی ایجاد نکرده بود.

به گفته او این ویروس 10 برابر قدرت سرایتش از روز اول افزایش یافته است و چموش تر شده است.

نمکی با اشاره به آخرین وضعیت واکسن کرونا بیان کرد: سعی شده تا تکیه بر دانش داخلی فعالیت های متعدد در زمینه واکسن کرونا انجام شود. در پایان بهار واکسن کرونا به تولید انبوه خواهد رسید. تست های واکسن موفق بوده و گروه های دوم  و سوم هم در این عرصه فعال هستند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه  فاز سه واکسن ایرانی به علاوه واکسن کوبایی  در حال انجام است، افزود:  این مجموعه در بهار آینده هم در انستیتو پاستور افزوده می شود.

او درباره واکسن وارداتی کرونا برای جمعیت آسیب پذیر جامعه گفت: در کشورهای مختلف پول داشتیم اما آمریکایی ها اجازه ندادند برای بیمار دارو جا به جا کنیم.

وزیر بهداشت گفت: 99 درصد سختی های موجود به دلیل آمریکا  و تحریم ها است. ما پولمان در کره بلوکه شده است  ما را 10 بار سرکارگذاشتند و در آخر هم گفتند آمریکا اجاز نمی دهد. قسط اول رادر کواکس به نحوی پرداخت کردیم که در ابتدا باید پول به بانک آمریکا و بعد به بانک هندی ارسال شود. ما با زحمات زیاد فعالیت کردیم.

نمکی با بیان اینکه چگونه ممکن است آمریکا که برای بیماران ما دارو نداد برای افراد سالم ما واکسن ارسال کند؟! ادامه داد: بنده 11 ماه است که برای کوچکترین جا به جایی ظلم می کشم. بنده خون دل ها می خورم.

او تصریح کرد: رهبری انقلاب گزارشات متعدد در عرصه های مختلف را دریافت می کنند.

وزیر بهداشت افزود: واکسن ساخته شده به روش های متعدد ساخته می شود و ممکن است عارضه ایجاد کند. این مقوله نیازمند جوسازی نیست. رهبر معظم انقلاب براساس دریافت های علمی عوارض این واکسن را شناخته و برای وزیر بهداشت و دیگر مسئولان مطرح کرده اند. این فرمایش ایشان در زمینه منع ورود واکسن از برخی منابع به دلیل اقدامات شیطنت آمیز آنها و از بعد علمی است. از مطمئن ترین منابع علمی واکسن برای گروه های خاص کشور وارد می کنیم.

نمکی تاکید کرد: پروتکل تنظیم واکسن تدوین شده است. اگر امروز همگان را واکسینه کنیم باز هم اصل بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی است. باید وفاق و سرمایه ملی را حفظ کنیم.

به گفته او ما باید به سراغ مردم برویم. باید خانه به خانه به دنبال ویروس برویم . به همین دلیل بیاد تعداد تست ها افزایش پیدا کند و حداقل دو برابر شرایط کنونی باشد. مراکز 16 ساعته باید فعال باشند، مگر اینکه مراجعه کننده کاهش پیدا کند. در کنارآن تست ها باید به شکل مناسب انجام شود.

نمکی  با اشاره به وضعیت روستاها گفت: پیش بینی می شد که  در آینده موجی به عنوان گرفتاری در روستاها خواهیم داشت.  بیش از 50 درصد موارد ابتلا برای جمعیت پراکنده روستایی است. این جمعیت فراوان است. بایددر روستاها مقوله آموزشی را جدی گرفت.

او افزود: امسال دو نیم برابر کادر درمان نسبت به ماه های آخر 97 افزایش یافته است. برای کادر پرستاری اقدامات فراوان انجام می دهیم. این اتفاق مهم است. اعتبارات شناور در نظر گرفته می شود. اینکه چگونه مراودات مالی داشته باشیم باید در سازمان برنامه و منابع مختلف اقدام شود.

// انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز