در منطقه ۱۹ انجام شد؛

احداث بزرگترین چاه جذبی در خیابان ترانسفو

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۱۰:۲۸:۰۲
کد خبر: ۱۱۱۸۱۸۷
احداث بزرگترین چاه جذبی در خیابان ترانسفو
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 19 از حفر بزرگترین چاه جذبی منطقه در محدوده ناحیه 5 با هدف هدایت آب های سطحی در مواقع بارندگی خبر داد.

به گزارش برنا؛ مجید صبوری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 19 با اشاره به اجرای تمهیدات لازم برای جلوگیری از آب ماندگی ها گفت: از جمله این اقدامات حفر چاه های جذبی در محدوده از ابتدای سال بوده است که در همین راستا و در پاسخ به پیام های 137 شهروندان ناحیه 5، بزرگترین چاه جذبی منطقه با حفر 10 متر میله و 200 متر مکعب حجم گالری در خیابان ترانسفو ناحیه 5 حفر شد.

به گفته او فعالیت حفر چاه جذبی از ابتدای سال تاکنون در اماکن دیگری همچون استخر شهربانوی بوستان ولایت، بوستان شادی و  زیرگذر مترو در خیابان ترانسفو انجام، ضمن اینکه 12 حلقه چاهک آبخوری نیز در بوستان های محدوده منطقه احداث شده است.

صبوری در ادامه با اشاره به وجود 39 هزار متر کانال و 7 حوضچه رسوبگیر در منطقه بیان کرد: به منظور جلوگیری از تجمع آب در این نقاط بویژه در روزهای بارانی، فعالیت پاکسازی آن ها به شکل مستمر در حال انجام است بطوریکه روزانه بیش از یک تن زباله از کانال ها استخراج می شود.

معاون شهردار منطقه کانال ها را مجاری جمع آوری آب های سطحی و نه فاضلاب شهری عنوان و تصریح کرد: مشکلات کانال های آب تنها به وجود زباله ها ختم نمی شود بلکه تجمع احجام و رسوب ها پشت تأسیسات عبوری اعم از کابل های مخابرات، اداره برق، پست و لوله های فاضلاب شهری داخل کانال ها مشکل دیگری است که کار پاکسازی آن ها را دوچندان می کند.

این مسئول با اشاره به رصد مستمر نقاط حساس و پرتردد منطقه یادآور شد: اکیپ لایروبی و عوامل نظارتی اداره مسیل ها و قنوات منطقه برای جلوگیری از آب گرفتگی های احتمالی تا پایان بارش‌ها در آماده باش کامل هستند.

نظر شما