برنا گزارش می دهد؛

نزاع ناموسی در پارک هاشمی منجر به قطع انگشت شد

۱۳۹۹/۱۰/۲۶ - ۰۵:۳۵:۵۴
کد خبر: ۱۱۱۸۹۱۵
نزاع ناموسی در پارک هاشمی منجر به قطع انگشت شد
نزاع ناموسی در پارک هاشمی تهران اتفاقی بود که منجر به مجروح شدن چند نفر و قطع انگشتان دست سینا شد.

به گزارش برنا؛ پرونده نزاع دسته جمعی در غرب تهران در مراحل پایانی رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران و شعبه دوم منتقل شد تا جزئیات ان مورد بررسی قرار گیرد. پرونده ای که هنوز هم برخی ابعاد آن مشخص نیست و متهم نیز در این رابطه اظهارات ضد و نقیضی را مطرح می کند.

فرشاد متهم به قطع انگشتان دست سینا است

در ابتدای جلسه منشی دادگاه با قرائت کیفرخواست گفت: فرشاد متهم است به تهدید، قطع 2 انگشت دست و ضرب و جرح در حین نزاع دسته جمعی که بر اساس پیامک های رد و بدل شده که ضرب و جرح را تایید می کند، گزارش انتظامی، شکایت، کیفرخواست دادسرا و گزارش پزشکی قانونی مبنی بر وارد شدن جرح صورت گرفته است که به صورت عمد و منتهی به نقص عضو شده است.

دست متهم  کاملا از کار افتاده است

پس از قرائت کیفرخواست، وکیل سینا در جایگاه حاضر شد و اظهار کرد: متهم با ارسال پیام هایی موکل من را به پارک هاشمی کشانده است و موکل من پس از پارک کردن موتورسیکلت خود بلافاصله مورد هجوم چندین نفر قرار گرفته است. در این حین متهم با قمه قصد ضربه وارد کردن به سر موکل من را داشته است که او با قرار دادن دست خود به عنوان سپر برای محافظت از سر خود، 2 انگشت خود را از دست می دهد. در حال حاضر بر اثر این ضربه دست موکل من کاملا از کار افتاده است.

او افزود: باید توجه داشت که با تهدیدات مکرر این نزاع را شکل داده اند و از قبل نیز برای آن برنامه ریزی کرده اند و نمی توان این اقدام را سهوی برداشت کرد و از دادگاه درخواست داریم تا با استناد به گزارشات متعدد و اقرار متهم به درگیری مجازات لازم را در نظر گیرند.

آهن فروش هستم

سپس فرشاد در جایگاه حاضر شد و اذعان کرد: من 24 سال سن دارم و سابقه کیفری ندارم و مجرد هستم. تا مقطع دیپلم درس خواندم و در بازار آهن فروشنده هستم. نزاع ما از اینجا شروع شد که سینا برای خواهر من مزاحمت ایجاد کرده بود و زمانی که شماره تماس او را پیدا کردم و با او تماس گرفتم او در کمال پر رویی به من گفت که کاری خوبی می کنم و این کار را ادامه می دهم. من اتهام قطع انگشتان سینا را قبول ندارم.

قاضی: آیا در محل پارک هاشمی برای نزاع حاضر شده بودی؟

فرشاد: بله، من در آن محل حاضر شده بودم. آن ها 6 نفر بودند و ما نیز 4 نفر بودیم. ما هیچکدام قمه به دست نبودیم و فقط من به همراه یک نفر دیگر چاقو داشتیم و دو نفر دیگر چماق داشتند. در مقابل آن ها بودند که قمه به دست بودند. من قرار دعوا را نگذاشتم و سینا بود که به من گفت کجا هستی تا رو در رو شویم. این مکلمه تلفنی که به اتمام رسید او 20 دقیقه بعد به پارک هاشمی آمد. به علت این که دو طرف به سمت یکدیگر حمله ور شدند من متوجه قطع شدن انگشتان او نشدم و آن منطقه بسیار شلوغ شده بود و پس از اتمام درگیری متوجه شدم که انگشتان او قطع شده اند. من هیچ برخوردی با شاکی نداشتم که منجر به قطع شدن انگشتان او شود.

او افزود: برخورد ما در حد مشت و لگد بود. زمان زیادی گذشته است و من جزئیات آن روز را در خاطر ندارم. از ابتدا من چاقو به دست نبودم و در میانه نزاع از دوستانم چاقو گرفتم. من کلا یک خواهر دارم و قصد من حفاظت از او بوده است.

تلفن همراه خودم را گم کردم

قاضی: طبق محتویات پیامک هایی که ارسال کرده ای، اعتراف کرده ای که به او ضربه زده ای اما عمدی نبوده است، پس چگونه این را کتمان می کنی؟

فرشاد در پاسخ گفت: من در حین نزاع تلفن همراه خودم را گم کردم و این پیامک ها را من ارسال نکرده ام. پس از یک هفته تلفن همراه خود را از یک مغازه که در آن نزدیکی بود دریافت کردم و گفت که در آن محل پیدا شده است. 

خواستار درء هستم

پس از این صحبت ها، وکیل فرشاد در جایگاه حاضر شد و در دفاع از موکل خود خاطرنشان کرد: موکل من در مراحل مختلف تحقیقات اعلام کرده است که من در آن لحظه قطع شدن انگشتان را ندیده ام. موکل من اگر تایید می کند که در نزاع حضور داشته و درگیر شده است به این علت است که واقعیت را می گوید و در این قسمت نیز واقعیت را می گوید و واقعا آن محل شلوغ بوده است و متوجه نبوده است چه زمانی انگشتان قطع شده است. به همین علت ضاربی به صورت مشخص نمی توان تعیین کرد. تنها ادله اثباتی در این پرونده شهادت شهود است و از محضر دادگاه تقاضا دارم تا فیلم های دوربین های موجود در محل مورد بازبینی قرار گیرد.

او افزود: این فیلم ها در مراحل بازپرسی مورد توجه قرار نگرفته است اما در آن ها مشخص می شود که موکل من نقشی در ضرب و جرح منجر به قطع عضو نداشته است.

وکیل فرشاد ادامه داد: وکیل شاکی می گوید محل وقوع جرم پارک بوده است در صورتی که فیلم ها نشان می دهد محل وقوع درگیری محل دیگری بوده است. شهود در اظهاراتشان تعارض گویی دارند زیرا آن ها اذعان می کنند که محل درگیری پارک هاشمی بوده است و با محتوای فیلم ها متناقض است. من خواستار درء هستم زیرا نمی توان حدود را با شبهات به اجرا درآورد. تمامی اهالی محل این درگیری را مشاهده کرده اند و حاضر به شهادت هستند. از قاضی تقاضا دارم که به شبهات و تناقضات توجه کنند تا این نتیجه حاصل شود که ضارب موکل من نبوده است که فی الواقع نیز همین امر است.

چاقو را از چه کسی گرفتی؟

قاضی زالی بار دیگر متهم را مخاطب قرار داد و از او پرسید چه کسی در حین درگیری چاقو را به تو داده است؟ باید این شخص احضار شود.

فرشاد: یکی از دوستانم بود که در حال حاضر به شهرستان رفته است و اسم او هوشنگ است.

پس از گذشت چند ساعت از آغاز رسیدگی به این پرونده، قاضی با اعلام ختم جلسه، رسیدگی به پرونده این نزاع دسته جمعی منجر به قطع عضو را به روزهای آینده موکول کرد.

//انتهای پیام: 5

نظر شما