رییس سازمان نظام پزشکی مطرح کرد:

نظارت موثر دولت‌ها در تولید و تزریق واکسن کرونا/ آیا بخش خصوصی می‌تواند به واردات واکسن کرونا بپردازد؟

۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۰۵:۴۶:۵۴
کد خبر: ۱۱۱۹۰۷۲
نظارت موثر دولت‌ها در تولید و تزریق واکسن کرونا/ آیا بخش خصوصی می‌تواند به واردات واکسن کرونا بپردازد؟
محمدرضا ظفرقندی به تشریح اقدامات دستگاه های دولتی و خصوصی برای تولید یا وارد کردن واکسن کرونا پرداخت.

به گزارش برنا؛ برای مهار کرونا تهیه و تزریق واکسن از الزامات است. این بیماری را فقط با واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توان مهار کرد. در شرایط کنونی تولید واکسن کرونای تولید داخل از اهمیت برخوردار است اما خرید واکسن با کیفیت برای گروه‌های حساس جامعه هم یکی دیگر از دغدغه‌های مسئولان بهداشتی کشور محسوب می‌شود. برای ورود واکسن می‌توان از ظرفیت بخش‌های خصوصی و دولتی استفاده کرد. کم و کیف واردات واکسن کرونا در کشور این روزهای شبهات متعدد به دنبال داشته است.

تهیه واکسن کرونا به بخش دولتی و وزارت بهداشت و درمان منحصر شده است

محمدرضا ظفرقندی، رییس سازمان نظام پزشکی درباره واردات واکسن کرونا از طریق بخش خصوصی  به خبرنگار برنا گفت: در شرایط کنونی تهیه واکسن کرونا به بخش دولتی و وزارت بهداشت و درمان منحصر شده است. بخش خصوصی از ظرفیت‌های مناسب برخوردار است. پیشنهاد شد رییس جمهور و  وزیر بهداشت و درمان نظارت‌های مناسب انجام دهند. دولت باید در توزیع و نوع واکسن کرونا نظارت داشته باشد.

نظارت موثر دولت‌ها در تولید و تزریق واکسن

 او افزود: نظارت دولت‌ها را بر روند تولید و تزریق واکسن در تمامی دنیا شاهد هستیم. برای مثال در برخی از کشورهای دنیا ارتش به توزیع واکسن می‌پردازد. تهیه، تولید و تزریق صحیح واکسن نیازمند نظارت دولت است.

 ظفرقندی تاکید کرد: بنابراین یک نظارت قوی و عادلانه به شکل صحیح در روند تولید واکسن باید انجام ‌شود. اقدامات برای تهیه واکسن از سوی شرکت‌های خصوصی از طریق سازمان نظام پزشکی انجام شده است. امیدواریم بتوان مراحل دیگر را طی کند.

امکان تولید انبوه واکسن کرونای داخلی وجود دارد

 او درباره روند تولید واکسن کرونای داخلی افزود: این واکسن با کیفیت مناسب به شکل انبوه تولید می‌شود. اگر مراحل علمی طی و ارزیابی‌ واکسن کرونا انجام شود واکسن کرونای تولید داخل می‌تواند ماهانه 12 میلیون دوز تولید کند.

فاز نخست واردات واکسن کرونا برای گروه‌های حساس جامعه

 ظفرقندی درباره منابع تهیه واکسن کرونا گفت: در فاز نخست خرید واکسن کرونا به شکل آزاد  برای گروه‌های خاص جامعه انجام می‌شود و برای افراد به غیر از گروه‌های خاص از واکسن‌های تولید داخلی استفاده خواهد شد.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز