رییس سازمان پژوهش آموزش و پرورش:

سازمان پژوهش به دنبال تهیه بسته های ترکیبی است

۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۰۹:۵۴:۵۳
کد خبر: ۱۱۱۹۳۸۷
سازمان پژوهش به دنبال تهیه بسته های ترکیبی است
آیین پایانی هجدهمین جشنواره کتاب رشد برگزار شد

به گزارش برنا؛ آیین پایانی هجدهمین جشنواره کتاب رشد با حضور محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در مدرسه دارالفنون تهران برگزار شد.

در جریان این نشست حسن ملکی، رییس سازمان پژوهش آموزش و پرورش گفت: هر ساله جشنواره های متعدد در حوزه های مختلف برگزار می شود. نام نانوشته سازمان پژوهش رسانه است، چون کتاب، فیلم، محتوای الکترونیکی رسانه است بر همین اساس معتقدیم مدیریت پیام رسان‌ها از اهمیت ویژه برخودار است.

او افزود: در مدیریت رسانه چند ضلع را می توان مطرح کرد که یکی از آنها مدیریت تدوینی رسانه‌ها است. این رسانه ها در قالب کتب در اختیار دانش آموز و والدین قرار می‌گیرد.  نقش دوم نیز نقش ترغیبی است. سازمان پژوهشی باید در بین افراد انگیزه ایجاد کند و افراد در این روند تولیدات را به سازمان ارسال کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: سازمان پژوهش باید نقش ممیزی با شاخص های تعیین شده داشته باشد. نقش ممیزی حساس است. سازمان پژوهش به داوری می پردازد و سازمان پژوهش حکم تربیتی صادر می کند.

ملکی گفت: این نقش باید وسعت داشته باشد و عمق پیدا کند. باید تعدادی از ناشران در این عرصه وارد شوند که این مقوله شاخص موفقیت است. این جشنواره در عملیاتی کردن ماده قانونی 828 موثر است. در حالی که هنوز رسالت این ماده قانونی ادا نشده است.

به گفته او ارزیابی آثار از اهمیت برخودار است. امسال مرکز نگهداری کودک از سوی مقام معظم رهبری در وزارت آموزش و پرورش در حال شکل گیری است. اولویت‌ها در سازمان پژوهش تهیه کتب برای مقطع پیش دبستانی است. در راستای تحول بنیادین باید دیگر اقدامات انجام شود.

 ملکی تاکید کرد: سازمان پژوهش نقش ترغیبی، ممیزی و ترکیبی را در فعالیت ها در دستور کار دارد. برای تهیه این بسته نقش ممیزی کافی نیست، نقش ترغیبی نیز کافی نیست، بلکه در نقش ترکیبی تمامی موارد باید با یکدیگر کار کنند و باید سازمان به عنوان یک واحد به فعالیت بپردازند.

//انتهای پیام: 4

نظر شما